22 октомври 2017
  •  Говорят медиците

В Антарктида се откъсна най-големият айсберг в историята на наблюденията

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 13 юли 2017 в 03:4524440

Гигантски леден къс с тегло повече от един трилион тона и площ около 6000кв. км, един от най-големите айсберги, регистрирани някога, се откъсна от Антарктида.

Айсбергът преди бе част от шелфовият ледник Ларсен С.

Инцидентът бе съобщен от британски изследователи от проекта MIDAS, който има за цел да проследи последиците от затоплянето на климата върху шелфовите ледници.

Леденият блок се отдели от глетчера в между 10 и 12 юли 2017 г..

Откъсването му е регистрирано от спектрорадиометъра MODIS на борда на сателита на НАСА Aqua . Неговата данни се потвърждават от снимките на метеорологичния спътник Suomi NPP.

Изследователите не определят влиянието на човека върху климата като причина за отделянето на айсберга.

Всъщност след загубата на предишния голям фрагмент от Ларсен, ледникът е станал по-уязвим, така че бе въпрос на време да се откъсне и този лесен къс.

Айсбергът няма да остане дълго цял, вероятно скоро ще се разпадне на части, прогнозират учените. Според тях айсбергът ще се насочи на север, в по-топли води.

Новият айсберг вероятно ще получи названието A68.

Буквата в името означава географската дължина, на която за първи път е открит айсбергът. С буквата A се обозначават всички фрагменти от ледници, регистрирани от 0° до 90° западна дължина.