30 септември 2022

В БАН се открива изложба „Аnimalia“- научна анимация и скулптура

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 24 ноември 2015 в 16:42 25670

Над 40 научни илюстрации и малки пластики на животни от нашите географски ширини ще бъдат показани във фоайето на Българската академия на науките.

Изложбата „Animalia“ се открива на 24 ноември 2015 г. от 18.00 часа. Тя е организирана със съдействието на Института по биоразнообразие и екосистемни изследвания към БАН и е дело на младите автори Милена Радева и Илия Бояров.

Изложбата е необичайна, защото подобно съчетание между научна илюстрация и малка пластика не е правена до момента в страната, както и защото представя познати на публиката животни, но в по-различна среда – в изложбената зала, но не като препарирани експонати, а като произведение на изкуството, даващо директна, ясна и точна информация за изобразения обект.

Друга основна цел на авторите е да приближат изкуството до максимално широк диапазон от зрители чрез общодостъпната тематика и директните послания, както и чрез непретенциозността на използваните изразни средства, която фокусира вниманието върху самия художествен обект, а не само върху естетически и изкуствоведски въпроси.

Експозицията е посетила през тази година едни от най-големите градове в България и е представена с видео клип на един от най-престижните салони на изкуствата в света - Vienna Contemporary 2015“. Тя представя 47 експоната на редица познати животни, но под формата на илюстрации, създадени с научна прецизност, и скулптури, които изненадват с миниатюрни детайли.

Изложбата „Аnimalia“ може да посетите до 2 декември 2015 г.

Етикети:БАНизложба