Boeing плащал за черен PR срещу конкурента си Илън Мъск

НаукаOFFNews Последна промяна на 08 октомври 2018 в 09:03 8511 0

NASA/Kennedy Space Center (via Flickr); Boeing; Shayanne Gal/Business Insider

Boeing е свързан с поръчкови статии срещу компанията на Илън Мъск SpaceX заради договорите ѝ с НАСА, разкриха журналисти на Ars Technica.

През август 2018 г. две от най-могъщите жени в аерокосмическата промишленост - Леан Карет (Leanne Caret), вицепрезидент на Boeing по космическата част и Гуин Шотуел (Gwynne Shotwell), президент и изпълнителен директор на SpaceX  - излязоха на сцената една до друга в космическия център Джонсън.

Леан Карет, в центъра, и Гуин Шотуел, най-вдясно, в космическия център Джонсън през август. Снимка: Eric Berger

По същото време половин дузина вестници в цялата страна започват да публикуват статия, която критикува процеса, с който конкурентът на Boeing SpaceX захранва своята ракета Falcon 9. Първата статия се появи във вестник Memphis, а през последните седмици копия на тази статия излизат в Houston ChronicleAlbuquerque Journal, Florida Today и The Washington Times.

Авторът на всички статии е пенсионираният служител на НАСА Ричард Хагар (Richard Hagar), който през 60-те години се е занимавал с подготовката на първия пилотиран полет от програмата Аполо. В тях той описва работата си по възстановяването от пожара на "Аполо 1" и трудните уроци, които НАСА научи в този ден за пилотираните полети.

След това Хагар се аргументира, че процесът на зареждане с гориво на SpaceX, при който екипажът ще се качи на космическия кораб Dragon, най-отгоре на ракетата Falcon 9, преди да е заредена с гориво, не обръща внимание на уроците, които поколението на Хагар е научило от времената на "Аполо".

"Предполагам, че поради липсата си на опит г-н Мъск подменя огромните протоколи за безопасност, изстрадани от нас, след като станахме свидетели на катастрофата на "Аполо 1". Безопасността на астронавтите е приоритет № 1 на НАСА при всяка космическа мисия. Няма причина да не е за частните космически пътешествия, но търговските космически компании като SpaceX играят по други правила".

Колонката в Houston Chronicle

След публикуването на колонката изданието Ars Technica открива в нейния текст някои неточности.

Всъщност, SpaceX се ръководи по същите правила като Boeing за безопасност на астронавтите за частните космически полети и те са разработени от НАСА.

По-късно журналистите се свързват с Хагар и изясняват, че е автор на малка част от тях и най-малко четири от шестте колонки, са изпратени от двама души, свързани с PR агенция от Вашингтон, наречена Law Media Group или LMG.

По информация на журналисти тя се занимава с публикуването на спонсорски материали под прикритието на частни мнения. 

Кой финансира кампанията?

Според сайта на SourceWatch, издаван от Центъра за медии и демокрация (Center for Media and Democracy) 15-годишната компания LMG е "тайна фирма за връзки с обществеността във Вашингтон DC" с дълга история на пускане на поръчкови статии и се стреми да маскира техните финансови спонсори".

В сайта LMG Boeing е сред най-важните клиенти и логото му е на първо място:

Както се оказа, Boeing е един от клиентите на тази агенция. Въпреки че компанията не е споменавана в публикуваните статии, тя е единственият конкурент на SpaceX в програмата за пилотирани космически полети. Също така е известно, че Boeing и SpaceX се конкурират за обществени и частни договори. Връзката се вижда и от факта, че статиите са публикувани във вестниците в щатите, където се намират центровете за космически полети на НАСА: Тексас, Флорида и Алабама.

Опитите да се достигне за коментар Джулиан Епщайн (Julian Epstein), главен изпълнителен директор на LMG, по телефона и електронната поща, бяха неуспешни, съобщават от Ars Technica.

Най-важното
Всички новини
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !