Една трета от звездите мигрират из цялата галактика

Наука ОFFNews Последна промяна на 31 юли 2015 в 13:21 3409 0

Кредит Dana Berry / SkyWorks Digital, Inc.; SDSS collaboration

Неочаквано 30% от звездите в нашата галактика поменят своите орбити, показва нова карта на Млечния път, съставена от учените от мрежата телескопи Sloan Digital Sky Survey-III (SDSS).

Проучването, публикувано в The Astrophysical Journal, позволява да се научи повече за това как се формират звездите и как пътуват в Млечния път.

Да се ​​изгради карта на Млечния път, учените използвали спектрографа на обсерваторията на SDSS Apache Point Observatory Galactic Evolution Explorer (APOGEE), за да наблюдават близо 100 000 звезди по време на 4-годишна кампания, съобщава сайтът на Университета на Пенсилвания.

"Ние успяхме да изследваме свойствата на близо 70 000 звезди в нашата галактика за това конкретно проучване, използвайки иновативен инфрачервен спектрограф на SDSS", коментира Доналд Шнайдер (Donald Schneider), професор по астрономия и астрофизика в Университета на Пенсилвания и съавтор на изследването. "Това упражнение може да бъде описано като галактическа археология. Тези данни показват местата, движенията, както и състава на звездите, които предоставят информация за тяхното формиране и тяхната история".

До изненадващото заключение, че една трета от звездите на Млечния път извършват мигрират из галактиката, учените стигнали след изследване на химичния състав на звездите. "След като се запознахме с химичния състав на звездите, ние можем да разберем родословието им и жизнения им път," - разказва Майкъл Хейдън (Michael Hayden) от New Mexico State University. Изчислявайки количеството на тежките елементи в звездата, астрономите могат да определят от коя част на галактиката е родена звездата.

Бъдещите проучвания на астрономите, използващи данни от SDSS обещават още открития. "Тези последни резултати използват само малка част от наличните данни от APOGEE", каза Стивън Мажевски (Steven Majewski), главен изследовател на APOGEE.