Космическата държава Азгардия стартира първия си спътник

НаукаOFFNews Последна промяна на 14 ноември 2017 в 14:18 4968 0

Ракетата носител Antares, която стартира на 12 ноември, изведе в орбита космическия кораб Cygnus. Той, освен товари, предназначени за МКС, носи и мини спътника кубсат Азгардия-1 на измислената и провъзгласена преди една година космическа държава Азгардия.

Днес Cygnus ще се скачи с космическата станция, а месец по-късно ще се освободи и ще се издигне малко по-високо. Там, на ниска земна орбита, ще се случи отделянето на спътника. Сателитът с размерите на хляб има 512 GB на данни - конституцията на държавата Азгардия, знаме, герб и данните на 115 000 граждани.

Азгардия е измислена и провъзгласена преди една година от руския бизнесмен и космически учен Игор Ашурбейли (вж "Азгардия е първата нация, която ще живее в космоса").

Първата космическа държава все още няма територия. Нейните създатели мечтаят за орбитални градове и колонии на други планети, но засега се ограничават до пускането на орбитални карти с памет, носещи личните данни на нейните граждани.

Когато Азгардия-1 навлезе в орбита, данните им ще бъдат достъпни чрез телекомуникационните сателити на Globalstar.

Сега в Азгардия се провеждат парламентарни избори  - всеки гражданин може да гласува за кандидата, който му харесва или да предложи своята кандидатура. Държавната система на космическата нация е сложна - Азгардия е космическо кралство, а държавният глава, по подразбиране вероятно е основателят й Игор Ашурбейли, а конституцията, приета от всеобщо онлайн гласуване, утвърждава "властта на народа" и широки правомощия на парламента. Подробности за държавната система на Азгардия могат да се прочетат в документите на сайта asgardia.space.

Можете да станете гражданин, като попълните формуляр на същия сайт.