От SETI провериха дали на звездната система KIC 8462852 има извънземни

Наука ОFFNews Последна промяна на 11 декември 2015 в 12:23 7083 0

Кредит Danielle Futselaar / SETI International

Учени от института SETI са проверили дали звездната система KIC 8462852 може да е дом на напреднала цивилизация. Нито радио-, нито лазерни сигнали, не са регистрирани от там.

Преди месец астрономите бяха развълнувани от регистрираните от телескопа Кеплер странни промени в яркостта на звездата KIC 8462852 като хипотезите бяха от по-реалистичната за преминаващ кометен облак до най-фантастичната, че са продукт от дейността на сфера на Дайсън - белег на високоразвита цивилизация.

Астрономите от института за търсене на извънземен разум SETI решили да проверят тази идея с помощта на обсерваторията Array Allen Telescope като потърсят неестествени радио сигнали от посоката на KIC 8462852, съобщи сайтът на института.

Резултатите са публикувани в публикация със заглавие Optical SETI Observations of the Anomalous Star KIC 8462852 портала за препринти arXiv.

Учените от SETI са търсили в три от шестте стандартни диапазони радиочестоти  - 2 теснолентови, каквито обикновено следят от SETI, както и малко по-широколентови емисии, които могат да бъдат получени, например, от мощен космически кораб.

Но този път са решили да потърсят не само радиосигнали, а и лазерни сигнали от звездата. И го направили в продължение на 6 нощи през ноември с помощта на 0,5-метров телескоп, монтиран в Оптичната обсерватория на SETI в Бокет (Панама).

Но сигнали от извънземните не са открити.

"Ако хипотетични извънземни са изпратили лазерни импулси във видимата част на спектъра към Земята, обсерваторията в Бокет щеше да ги засече ", отбелязва Сет Шосктак (Seth Shostak), главен астроном на SETI.

Някои биха добавили "ако мощността на сигналите е достатъчна, да достигне чувствителността на инструментите на обсерваторията". Границата на чувствителността им е 4 трилиона киловата и макар най-мощните земни лазери да са хиляди пъти по-слаби, то ако извънземните са способни да построят сфера на Дайсън, такава мощност не би била проблем.

И други астрономи не успяха да открият издайнически инфрачервени и радисигнали от KIC 8462852, така че хипотезата за извънземни мегаструктури около звездата се оказа несъстоятелна.