Ratio празнува историческото пътуване на Юрий Гагарин и бъдещето на човечеството в Космоса

Ratio Последна промяна на 08 април 2019 в 14:21 2955 0

Ratio

На 12 април специалисти ще разкажат любопитни факти за историята и настоящите предизвикателства пред космонавтиката.

1961 година е белязана от много събития, но едно събитие остава значимо и празнувано по цял свят и до днес. На 12 април Юрий Гагарин става първият човек, който лети в Космоса, и най-известният човек на Земята. Приносът на неговия полет сред звездите е изключително значим и поставя началото на бъдещето на човечеството отвъд пределите на планетата.

На 12 април, годишнината от това съдбовно пътуване, ще се проведе събитието Yuri’s night – Sofia 2019. Екипът на Ratio и гостуващите лектори ще запознаят публиката с историята на космонавтиката, настоящите предизвикателства в изследването на Космоса и бъдещото място на човека в него. Специалистите ще разкажат за българския принос в космонавтиката, най-интересните предстоящи космически мисии и дългосрочните планове за създаване на трайна инфраструктура в Космоса.

По време на събитието зрителите ще се запознаят с трима лектори. Тихомир Димитров е специалист по космически науки, завършил в NASA и е лектор в планетариума на детски научен център „Музейко“. Гергана Райжекова е координатор на космическия учебно-тренировъчен лагер Space Camp Turkey за България. Владимир Лютов дълги години е запален по химията и има две магистърски степени от Факултетите по Химия и Фармация към СУ „Св. Климент Охридски“. Всеки от тях ще представи пред публиката различен аспект от пътуването в космоса.

Събитието е част от групата събития Yuri’s Night, които се провеждат из цял свят на тази дата. Те целят да отпразнуват едно от най-големите постижения на човечеството. Освен презентационната част посетителите ще могат да се забавляват с музикалната селекция на диджея Sam de Groove, а ще могат и да тестват космическите си познания в куиз с награди.

Yuri’s night – Sofia 2019 ще се проведе в City Stage на 12 април, а вратите отварят в 19:00. Повече може да научите на сайта на организаторите Ratio.