16 декември 2019
Категории
  •  Космос
  •  Физика
  •  Науки за земята
  •  Биология
  •  Медицина
  •  Говорят медиците
  •  Математика
  •  Научни дискусии
  •  Разни
FACEBOOK

Витамин Е ацетат в е-цигарите е причината за епидемията от заболявания в САЩ

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 13 ноември 2019 в 12:5247640
Снимка: CDC

От месеци насам в САЩ са наблюдавани над 2 000 случаи на сериозни увреждания на белия дроб при хора, употребявали електронни цигари с никотинова течност, включително и 39 смъртни случая.

Поради липсата на достатъчен контрол към момента върху продажбата на течности и консумативи за електронни цигари, установяването на причините за тази "епидемия" беше затруднено. В голямата си част, пострадалите са млади хора - около 80% от тях са на възраст до 35 години, като наскоро пациент претърпя дори трансплантация на бял дроб.

Центровете за контрол на заболяванията (CDC) провеждат собствено разследване, за да се установи причината за заболяванията. Сега те съобщават, че вероятната причина за заболяването, наречено от тях EVALI (e-cigarette, or vaping, product use associated lung injury), e ацетат на витамин Е. Нова техника на взимане на проби от белодробна течност показва, че при всички изследвани пациенти - 29 души от 10 щата - има наличие на ацетат на витамин Е в белите им дробове. Няма съществен резултат за наличие на други вещества, които са подозирани за причинител на заболяването, включително "растителни масла, петролни дестилати като минерално масло и терпени."

От проверените проби 82% съдържат THC, а 62% - никотин. Това означава, че в някои се съдържат и двете вещества. Известно е, че ацетатът на витамин Е е добавка в THC течностите, особено в някои, продавани на черния пазар. TCH или тетрахидроканабинол е основното психоактивно вещество в канабиса. 

От агенцията обясняват, че все още не изключват и други вещества като възможни причинители на заболяването, докато разследването продължава: "Изглежда, че ацетатът на витамин Е е свързан с EVALI, все още няма достатъчно доказателства да се изключат и други вещества, които може да имат отношение."

Докато в началото CDC предупреждават хората да избягват "електронни цигари", сега предупреждението е обновено, подчертавайки, че става дума за продукти за вейпинг, или електронни цигари с никотинова течноси и особено онези, които съдържат THC. Това не означава, че другите течности са напълно изключени, възможно е и в някои от тях да се съдържа витамин Е ацетат или друг химикал, но към момента именно витамин Е ацетата, откриван в THC течностите е основният проблем. 

Ето какво гласи последното официално съобщение:

Последните лабораторни тестове, проведени от CDC, на проби течност, получени чрез бронхоалвеолен лаваж BAL (проби на течност от белите дробове) от 29 пациенти с EVALI от 10 щата, откриват ацетат на витамин Е във всички BAL проби. Витамин Е ацетат се използва като добавка за производството на продукти за електронни цигари или вейпинг. Това е първият път, когато откриваме потенциално опасен химикал в биологични проби на пациенти с белодробни заболявания.

CDC все още препоръчва хората да не използват продукти за електронни цигари, или вейпинг, които съдържат TCH, особено от нерегламентирани източници като приятели, семейство или физически или онлайн дилъри. Ще продължим да предоставяме нова информация, когато повече данни са налични.

Повече информация от CDC за EVALI и новите резултати са достъпни на този линк.

Източник: Life hacker - CDC Officially Confirms Vitamin E Acetate as Prime Suspect in Vaping Illnesses 


Препоръчани материали

Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Медицина
Всички текстове и изображения публикувани в OffNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.