15 ноември 2018
  •  Говорят медиците

Астероид от платина ще мине покрай Земята (видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 19 юли 2015 в 13:3192510
Снимка: Slooh

Астероид на стойност до 5400 милиарда долара ще премине днес на разстояние 2,4 мил. км до Земята - шест пъти разстоянието до Луната.

Днес, неделя, 19 юли 10pm UTC (утре 1:00 българско време), покрай нашата планета ще прелети астероид 2011 UW-158. Събитието предизвиква повишен интерес заради състава на астероида - това небесно тяло съдържа около 100 милиона тона платина и други скъпоценни минерали на стойност 5.4 трилиона долара.

Въпреки че е с размер по-малко от километър, астероидът 2011 UW158 вече има място в списъка на богатите на ресурси астероиди в Слънчевата система, които в близко бъдеще се предвиждат като цели за роботизирани минни мисии, пише сайтът Slooh

Астрономите от обсерваторията Аресибо в Пуерто Рико само преди няколко дни са направили първите подробни снимки на този рядък астероид.

С размер от около 457 метра, идентифициране на този астероид е невъзможно е да се види с невъоръжено око. За щастие, онлайн обсерваторията Slooh с нейната мрежа телескопи на Канарските острови дава възможност да се наблюдава прелитането на тази "скъпоценност" на онлайн.