20 октомври 2020

Частни компании ще градят ядрени реактори на Луната и Марс (видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 27 юли 2020 в 12:53 16180
Четири модулни ядрени централи са показани в концепцията на художник за аванпост на НАСА на Марс. Кредит: NASA

Министерството на енергетиката на САЩ съвместно с НАСА, за да стартира проект за създаване на ядрен реактор за Луната и Марс.

За неговата разработка ще бъдат ангажирани частни компании .

Става въпрос за разработването на реактор за повърхностно делене (fission surface power system), чието разработване за първи път се обсъжда преди повече от десет години. Сега, може би заради успеха на SpaceX, изграждането им да бъде поверено на недържавни компании. Този реактор ще трябва да отговори на нуждите на бъдещите човешки колонии.

Първоначално енергийният департамент ще работи с НАСА и Националната лаборатория в Айдахо за оценка на постъпващите предложения. В резултат на това ще бъде определена компанията, която ще се заеме с изпълнението на проекта, чието начало е планирано за 2026 година.

Първото съвещание по проекта трябва да се проведе още през август. Като цяло проектът е разделен на две стандартни фази. Първо ще бъде разработен самият реактор, а след това ще бъде създаден прототип. При успешни тестове ще бъде изграден и втори реактор, който ще бъде изпратен до Луната. Освен самия реактор, се предвижда и създаването на специални космически кораби и спускаеми апарати за доставка на реактора до повърхността на Луната. Реакторът ще тежи около 3500 килограма и ще има експлоатационен живот от около десет години. Неговата мощност трябва да е достатъчна за пълноценна изследователска работа на хората на Луната.

ИзточникNuclear power plants could make Mars, the moon your next neighborhood, New York Post