16 декември 2018
  •  Говорят медиците

Честит Ден на невидимото, на тъмната материя

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 31 октомври 2018 в 14:349750

На 31 октомври светът празнува Деня на тъмната материя.

Всичко, което виждаме - звезди, планети, тикви, паяци и мрежи е направено от материя. Материята обаче образува само 5% от Вселената. А останалата невидима част от Вселената?

На или около 31 октомври 2018 г. светът ще празнува историческия лов на онова невидимо нещо, което учените наричат ​​тъмна материя. Над 110 глобални, регионални и местни събития от институции и хора, които искат да ангажират обществеността в дискусии за това, което вече знаем за тъмната материя и настоящите и бъдещите експерименти, които се стремят да разгадаят нейните тайни.

Тъмната материя е една от най-притеснителната част от физиката. Очаква се тя да съставлява около една четвърт от невидимата Вселена, а останалото е нещо още по-объркващо, известно като тъмна енергия. Физиците още не са я наблюдавали директно, макар че оставя следа в начина, по който се държат галактиките, разбягвайки се в различни посоки. С други думи, тъмната материя изглежда "се крие" пред очите ни.

Посетете darkmatterday.com за да разберете как учени от изследователските институти по света търсят невидимото.

А от нас - една статия, в която обясняваме какво знаем и какво не знаем за тази мистериозна субстанция - "Колко е тъмна тъмната материя".

Тъмната материя е невидима материя, която нито излъчва, нито поглъща някаква светлина, но показва своето присъствие, като взаимодейства гравитационно с видимата материя. Това изображение показва разпределението на тъмната материя във Вселената, като се симулира с алгоритъмс висока разделителна способност на Института Кавли по астрофизика на частиците и космология в Станфордския университет и SLAC National Accelerator Laboratory.

10 декември 2018 в 10:454988