17 декември 2018
  •  Говорят медиците

Китайските власти забраниха експериментите за генно модифициране на хора

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 30 ноември 2018 в 08:367590
Хъ Циянкуи

Китайското правителство разпореди да се прекрати работата на групата учени, които обявиха раждането на първите генетично модифицирани близнаци в света, предаде Associated Press.

Заместник-министърът на науката и технологиите на Китай Сю Нанпин (Xu Nanping) заяви, че неговото министерство се противопоставя на подобни експерименти.

Той нарече тези проучвания незаконни и неприемливи и заяви, че властите са започнали разследване на дейността на учения и неговия екип.

Изследователят Хъ Циянкуи твърди, че е променил ДНК на близнаци, за да се опита да ги направи устойчиви срещу инфекция с вируса на СПИН.

Китайски учени и институции критикуват проучването. Изявление, осъждащо експеримента, бе подписано от повече от 100 изследователи.

Университетът, където работи Джианкуи, заяви, че ученият е бил в неплатен отпуск от февруари, а изследванията му са "грубо нарушение на академичната етика и норми".

Китайската национална здравна комисия ще започне разследване на случая с генетично модифицираните близнаци.

10 декември 2018 в 10:454993