11 декември 2019
  •  Говорят медиците

Може да ни е погълнала черна дупка, без да забележим

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 18 юни 2015 в 12:20102881
Снимка: outerplaces.com

Човечеството може дори да не забележи, че Земята е погълната от черна дупка, смята астрофизикът Самир Матур (Samir D. Mathur).

Черните дупки не е задължително да унищожават цялата им попаднала материя, според американския физик. Някои, дори големи обекти - като например  Земята - може да не се поглъщат, а мигновено стават холограма, т.е. точно копие на себе си, когато преминават през хоризонта на събитията. При това, едното копие ще бъде видимо само за наблюдател извън черната дупка, а другото - вътре в нея, се казва в статия, публикувана в електронната библиотека в университета Корнел.

Във физиката съществува хипотеза, наречена "теория на взаимозависимостта". Тя е предложена за първи път от физик от Стандфордския университет Ленърд Съскинд (Leonard Susskind) през 1993 година. Тя твърди, че всяка холограма, създадена от черна дупка е перфектно копие на себе си. Привържениците на теорията на взаимозависимостта продължават да я защитават и смятат, че при сблъсък с черна дупка може да стане или перфектна холограма, или незабавно унищожаване на обекта.

В новото си изследване, Матур и колегите му доказват математически, че холограмата може да бъде несъвършена. Той не казва, че предишната теория е фундаментално погрешна, а просто показва, че се основават на различни изходни предположения и поради тази причина се получават различни отговори. Едната група отхвърля възможността за дефект при копирането, а от другата - не.

Дефектът е една от основните категории на космологията. Физикът Стивън Хокинг (Stephen Hawking) смята, че Вселената е била несъвършена от момента на възникването си. Без "несъвършенствата" в разсейването на материята в резултат на Големия взрив, гравитацията не би могла да свърже материята в атоми, молекули и цели галактики.

Новото проучване повдига дебата дали черните дупки са несъвършени, както и останалата част от Вселената.

Поп Дръвчо 19.06 2015 в 17:16 1
Има поне няколко теоретични начина да те погълне черна дупка без да забележиш. Интересното е че няма лесен начин да не забележиш падането КЪМ черната дупка преди това - с всичкото му ускорение, спагетифициране, вятър от акрецията, чудовищно сино отместване на всичко наоколо и така нататък.

Така че не, не ни е погълнала черна дупка, освен ако не е погълнала в придатък и цялата наблюдаема вселена.