16 юни 2019
  •  Говорят медиците

Пряко предаване от Марианската падина (видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 06 май 2016 в 19:06184180

Националната океанска и атмосферна администрация (NOAA) предава пряко онлайн от Марианската падина. Това е най-дълбокото място на Земята, което ще бъде изследвано от апарата Okeanos Explorer.

Интернет потребителите могат да наблюдават през камерите на Okeanos Explore по три канала на Youtube, организирани от NOAA. Ставащото ще бъде коментирано от океанолози, част от които ще са на брега, а част - на кораба.

Марианската падина се намира на няколко десетки километра източно от архипелага Мариански острови и Гуам. Дълбочината му в най-ниската част на т.нар падина Challenger - малко повече от 11 км.

Най-интересните снимки от мисията ще бъдат изложени на сайта на агенцията. А за феновете на океанологията има специално мобилно приложение, което ще ви позволи да получите повече информация.

За краткото време на изучаване учените вече откриха морска звезда, гъба, морска краставица, странна риба и други организми.

Канал 1

В момента Okeanos Explorer изучава относително не много дълбока зона на дълбочина от около 4,2 км в южната част на басейна.

Учените събират проби от водата в околностите на подводни кални вулкани, черни пушачи и други геотермални източници.

Океанографите ще изследват бактериите, които живеят там. Една от теориите за възникването на живота твърди, че това е станало именно около геотермалните подводни извори.

Канал 3

Наскоро публикувахме информация за една много необичайна медузи, намерена в Марианската падина.

Хищното мекотело Megalodicopia