07 юли 2022

Ще бъде ли застрашена работата на МКС от новите санкции срещу Русия?

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 25 февруари 2022 в 10:56 44802
Снимка: NASA

След като президентът Джо Байдън обяви нови санкции в четвъртък, които „ще влошат тяхната (на Русия) аерокосмическа индустрия, включително космическата им програма“, генералният директор на Роскосмос Дмитрий Рогозин заяви в Twitter, че орбитата и местоположението на станцията в космоса се контролират от руски двигатели.

Дмитрий Рогозин обвинява американската страна в ограничаване на сътрудничеството на МКС:

„[Съединените щати] ограничават обмена между нашите центрове за обучение на космонавти и астронавти“.

В серия от туитове в малко груб тон Рогозин предупреждава, че заради санкциите "има вариант 500-тонна конструкция да падне" върху САЩ, Европа, Индия или Китай.

Рогозин припомня ситуацията, която се случва през януари 2022 г., когато САЩ отказват да издадат виза на космонавта Николай Чуб за първата петседмична сесия, за да се запознае с американския сегмент на станцията в Космическия център Линдън Джонсън.

Впоследствие на Чуб му е дадена виза.

Ето още от изявленията на ръководителя на Роскосмос в Twitter:

"Байдън заяви, че новите санкции ще засегнат руската космическа програма. Ок. Остава да се изяснят подробностите:
1. Искате ли да блокирате достъпа ни до радиационно устойчива космическа микроелектроника? Това вече го направихте съвсем официално през 2014 г." - пише Рогозин.

Говорител на НАСА заявава, че американската космическа агенция „продължава да работи с всички международни партньори, включително Държавната космическа корпорация Роскосмос, за продължаващата безопасна работа на Международната космическа станция (МКС)“.

Въпреки това, за съжаление, не може да се очакват нормални отношения в космическата област през следващите години.

МКС, която е сътрудничество между САЩ, Русия, Япония, Канада и Европейската космическа агенция, е разделена на две секции - руски орбитален сегмент и американски орбитален сегмент.

В момента на борда на орбиталния пост живеят и работят четирима астронавти на НАСА, двама руски космонавти и един европейски астронавт.

Окажется ли под угрозой работа МКС из-за новых санкций против России?, naked-science.ru