Неочаквано ядрото на кометата 67P не е намагнетизирано

Наука ОFFNews Последна промяна на 14 април 2015 в 15:12 3031 0

Допълнителните данни, събрани от магнитометърa на Rosetta борда на орбиталния комплекс (горе) и магнитометъра на спускаемия апарат (долу), които са използвани, за да се изследват магнитните свойства на кометата 67P. Снимките в ляво показват позициите на двата инструмента на орбиталния комплекс и спускаемия апарат, съответно. Схема: ESA / Data: Auster et al. (2015) / Spacecraft: ESA/ATG medialab

Измервания, направени от Rosetta и Philae на кометата 67P / Чюрумов-Герасименко показват, че ядрото на кометата не е намагнетизирано. Резултатите са публикувани в списание Science magazine, съобщава сайтът phys.org.

Изследването на свойствата на кометата може да хвърли светлина върху ролята, която магнитните полета са играли при образуването на телата в Слънчевата система преди почти 4.6 милиарда години. Ранната Слънчева система е била в началото само въртящ се диск от газ и прах, а в рамките на няколко милиона години, Слънцето се формира в центъра на диска, а остатъците от материала образуват астероидите, кометите и планетите.

Прахът е съдържал значителна фракция от желязо, част от него под формата на магнетит. Всъщност зърна с милиметров размер от магнитни материали са открити в метеорити, което показва, че са присъствали в началото на Слънчевата система.

Това навежда учените на идеята, че магнитните полета в прото-планетарния диск може да са изиграли важна роля в акрецията на материала, слепването на частиците, за да се образуват по-големи тела.

Тъй като комети съдържат някои от най-първичните материали в Слънчевата система, те предлагат естествена лаборатория за проучване дали големите късове може да са магнетизирани.

Благодарение на сондата Rosetta на ЕКА, която бе на близка орбита до кометата 67P и измерванията, направени от повърхността и от спускаемия апарат Philae, се осигури първото подробно изследване на магнитните свойства на кометно ядро.

"Непредвиденото пътешествие по повърхността на практика означаваше, че имаме възможност да съберем точни измервания на магнитното поле с Philae в четирите точки на контакт с повърхността и при различни височини над нея", казва Ханс-Улрих Остер (Hans-Ulrich Auster), ко-водещ изследовател на ROMAP (Rosetta Lander Magnetometer and Plasma Monitor) и водещ автор на резултатите, публикувани в списание Science, представени днес на Общото събрание на европейската асоциация за науки за Земята (European Geosciences Union General Assembly) във Виена, Австрия.

ROMAP измерва магнитното поле по време на тези последователни съприкосновения и отделяния от повърхността на кометата, но е установено, че неговата сила не зависи от височината или местоположението на Philae над повърхността. Това означава, ядрото не влияе на полето.

"Ако повърхността е намагнетизирана, може да очакваме да се забележи ясно увеличение на магнитните силови показания, когато апаратът е по-близо до повърхността," - обяснява Ханс-Улрих. - "Но това не е така за всяко от местата, така че ние установихме, че кометата 67P е изключително немагнитен обект."