Космос, астронавти, космическа храна, ракети и спейс парти на сцената на Ratio

Ratio Последна промяна на 09 април 2024 в 14:12 2611 0

Кредит Ratio

Възможно ли е български астронавт да пътува до Международната космическа станция след 2025 г. и можем ли да изстрелваме ракети в Космоса от България са два от основните фокуса на събитието Yuri’s night.

От години на 12 април се празнува Световния ден на авиацията и космонавтиката и се създава глобалната инициатива Yuri’s Night за популяризиране на теми свързани с космическото минало, настояще и бъдеще на човечеството. За поредна година от Ratio се включват в програмата със серия от интересни теми.

Simon Jenner (Axiom Space), Виктория Тодорова (системен инженер), Ралица Великова (софтуерен инженер), Елка Терзиева (инженер) ще изстрелят публиката в Космоса като разкажат за подготовката на един бъдещ астронавт, какъв е летателния профил на космическата ракета и какво представляват геостационарните спътници.

Simon Jenner е представител на Axiom Space, единствената организация, която изпраща частни екипажи до Международната космическа станция. Той ще сподели какво включва подготовката на един астронавт, колко години отнема и може ли всеки, който желае да стане астронавт, да представлява България в Космоса. Основната задача на Simon е да помага на различни страни по света да развиват своите космически екосистеми. А сега се се е посветил на България и си е поставил за цел до 2025 г. да подготви български астронавт, който да пътува до Международната космическа станция.

Виктория Тодорова, Ралица Великова, Елка Терзиева са млади амбициозни хора, които са се посветили на изследването и изучаването на Космоса. Те ще разкажат за значението на Q-MAX и ще разгледат различните източници на радиация в Космоса и влиянието ѝ върху електрониката в космическото пространство. Ще споделят за условията, необходими за изстрелванете на ракета и какви са първите резултати от изстрелването на космическа ракета от България. Ще обяснят как геостационарен спътник се заддържа в отреденото му малко пространство в Космоса и как се предпазва от удари от други спътници, отломки или астероиди.

Освен да чуят интересни теми, гостите на събитието ще могат да се докоснат до истински сателит, да дегустират космическа храна и да се забавляват със специална музикална селекция, подходяща за истинско Space парти.

Yuri's night ще се проведе на 12 април от 20:00 часа (отваряме врати в 19:00 часа) в Stroeja. Повече за темата и възможност за закупуване на билет вижте в сайта на организаторите Ratio.