CHIVAS награди победителя в надпреварата THE VENTURE [Tech OFFNews ep. 2.3]

Tech OFFNews Последна промяна на 14 март 2016 в 17:39 5033 0

Преди броени дни беше избран победителят в конкурса за социални бизнес идеи "THE VENTURE" България на CHIVAS REGAL.

"THE VENTURE" e световна платформа на CHIVAS, която има за цел да намери и подпомогне най-обещаващите социални бизнеси в света, чиито проекти имат потенциала да окажат значимо влияние върху подобряването на живота и средата около нас.

Генералният директор на Pernod Ricard Bulgaria Мирослава Симова обясни, че българската част на конкурса определено е имала много по-силно ниво от миналата година.

„Наблюдавахме развитие в нивото на подготовка на проектите, в много по-цялостните идеи, в много по-напредналия етап, на който бяха представени. Не беше лесен избора, но това, което ни спечели в „Bее Smart Technologies” e това, че технологията им и това което представят като концепция, ни позволява или поне дава шанс да се разреши един общочовешки огромен проблем, свързан с оцеляването на един природен механизъм, от който всички ние зависим. Не се ограничаваме във територията на България, наистина може да бъде приложен във всяка страна и потенциалният му социален ефект е наистина огромен, това много ни впечатли“, каза тя.

Сергей Петров от „Bее Smart Technologies” обясни, че с колегите му разработват компанията от три години, като дейността им е свързана с дигитализиране на пчеларството. Компанията предлага сензорни системи, които се монтират върху или около кошерите, които мерят критични параметри за една пчелна колония. След това данните се анализират и информацията се представя в смилаем вид на пчеларите. Те могат да работят с нея на компютър, таблет или смартфон.

„Това което могат да получат е, че те буквално могат да отстранят по-голямата част от физическия труд, който по принцип трябва да извършат и сутрин да седнат с чаша кафе пред компютъра си и да видят, каква работа трябва да свършат, къде и кога“, каза Петров.

Той увери, че технологията е достатъчно развита за да може да се реши проблемът с измирането на пчелите относително лесно. Петров каза още, че технологичното решение никога не е най-трудното нещо, а че е по-сложно да се изгради устойчив бизнес модел около него, да се изградят партньорства, връзки с пчелари, начин по който продуктите да стигнат до отделния пчелар, но това което правят с колегите му е уникално по свой собствен начин. Той обясни, че има други хора, които се опитват да правят подобни неща, но не винаги избират правилния подход.

„Надяваме се, че сме избрали правилния подход, защото ние се занимаваме с комерсиалните пчелари, тези които имат 96% от всички пчели и тези които всъщност, когато спасяваме пчели помагат на своя собствен бизнес и по този начин реално им помагаме да градят своето и да помагат на целия свят“, обясни той.

Сергей Петров поясни, че да си предприемач е изключително трудно и когато компанията ти има по-голямата визия, това да спаси света или да направи някой глобален проблем лесно смилаем или решим чрез проста технология, тогава става експоненциално трудно за предприемачите да реализират мечтите си. Това което позволяват форматите като "THE VENTURE", такива които помагат на социалните предприемачи е те да получат подкрепата, от която имат нужда в момента, в който имат нужда.

Мирослава Симова каза, че определено развитието е бурно, вижда се както развитието на самите стартъпи така и наличието на екселаратори. Причината България да бъде избрана като една от страните участващи в надпреварата е именно развитието на екосистемата на стартъпите, подкрепата, наличието на добри примери за добре развили се компании, а тук вече има не малко такива примери, така че България определено е една от много сериозно развиващите се страни в тази посока.

„Колегите ми от CHIVAS Brothers споделиха това миналата година, когато всъщност лансираха "THE VENTURE", че когато са търсили следващата голяма идея за компанията са се поровили в архивите и всъщност са се върнали към корените и двамата братя основатели, които са били предприемачи и са създавали много възможности за местната общност да се развива и са подкрепяли различни социални проекти, даже нашето мото е 'Win the right way' и
това е довело до именно тази идея да бъде големият ежегоден проект, който CHIVAS започна миналата година, но има амбицията да продължи да развива в следващите години“, завърши тя.

Най-важното
Всички новини
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !