И Amazon се включва в сегмента на разширената реалност

Компанията патентова устройство, което може да предоставя виртуално съдържание в дома ни без да се нуждаем от очила

Александър Александров Последна промяна на 03 декември 2015 в 14:04 18722 0

Кредит Американско патентно ведомство

Технологиите за „разширена реалност“ (AR – augmented reality) са един от „най-горещите“ дигитални сегменти през последните месеци, към който проявяват интерес корпорации от ранга на Google, Microsoft и Samsung. А според нова информация от Американското патентно ведомство още един американски ИТ гигант планира да навлезе в сектора – компанията за онлайн търговия Amazon.

За незапознатите – augmented reality представлява технологична концепция за добавяне на виртуално съдържание и информация към картина от реалния свят. Сред най-старите приложения на тази технология е например обозначаването на линията за засада при излъчване на футболен мач или на финалната линия при предаване на лекоатлетически състезания.

С навлизането на мобилните телефони обаче развитието на „разширената реалност“ получава нов тласък и се появяват редица приложения, позволяващи да виждаме на екрана допълнителна информация, насочвайки устройството към дадена сграда – например търговски обект, историческа забележителност или заведение. През последните месеци пък Google, Microsoft и други компании развиват augmented reality очила със сходна функционалност.

Amazon обаче възнамерява да подходи по концептуално нов начин към сектора. Ако съдим по патентите, защитени от компанията наскоро, тя е създала система от прожектори и камери, предназначена за тавана на дадено помещение (например нашия дом или офис), която позволява да виждаме без очила виртуално съдържание около нас, напълно интегрирано с околните предмети.

В патента това е описано като „стая, оборудвана с компютъризирани прожектори и системи за изображения, които позволяват представянето на изображения върху различни обекти в нея, за да улеснят взаимодействието на потребителя с тях“.

Все още е рано да се каже, кога Amazon би могла да пусне на пазара продукти с новата технология. Ако това стане обаче компанията може изненадващо да се превърне от най-големия онлайн търговец в света, във водещ играч в сегмента на домашното забавление. А характерната за нейния бизнес модел интеграция на устройствата й със съдържанието, предлагано в нейния онлайн магазин, може да превърне новата концепция в истински пазарен хит.

Най-важното
Всички новини
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !