Огледалото на наследника на Хъбъл е наполовина готово (видео)

Наука OFFNews Последна промяна на 02 януари 2016 в 13:43 5379 0

Кредит НАСА

Основното огледало за наследника на Хъбъл - телескопът Джеймс Уеб - е наполовина готово, съобщават от НАСА.

То се сглобява в Goddard Space Flight Center в голяма стерилна стая в Грийнбелт, щатът Мериленд. Роботизирана ръка е монтирала деветата част от сегментираното основно огледало, което след това ще влезе в структурата на новия телескоп.

Екипът, който разработва новия уред, работи неуморно, според НАСА, за да сглоби всичките 18 части, които ще образуват въпросното огледало.

"Годините планиране и практика наистина се изплащат и прогресът е наистина удовлетворяващ за всеки, който го вижда", казва мениджърът по оптични телескопни елементи Лий Фейнбърг (Lee Feinberg).

Телескопът Джеймс Уеб е научният наследник на другият телескоп на НАСА - Хъбъл. Джеймс Уел ще бъде най-мощният космически телескоп, правен досега. Проекта за него е ръководен от НАСА с партньорството на Европейската космическа агенция (ESA) и Канадската космическа агенция.

В началото на декември миналата година НАСА разпространи и видео от монтирането на първото от 18-те огледала: