Предизвикателствата, пред които е изправено производството в условията на COVID-19

Universal Robots стартират кампания за споделяне на опит и съвети в справянето с извънредната ситуация

Offnews Последна промяна на 28 май 2020 в 15:38 3153 0

Кредит Universal Robots

В несигурните времена хората се обръщат към историите. В тях търсим успокоение, вдъхновение и чувство за общност. Искаме да знаем, че не сме сами в тази ситуация и да разберем как се справят другите. Имайки това предвид, Universal Robots стартират кампания, в която чрез поредица от блог постове ще се споделят историите на производители от цял свят и техните начини да се справят със запазването на служителите си в безопасност, а бизнеса си – стабилен. В условията на пандемията от COVID-19, надеждата ни е, че всички можем да продължим да си сътрудничим, да се грижим и да се учим един от друг, но от безопасно разстояние.

Вицепрезидентът „Опeрации и верига за доставки“ на Universal Robots, Martin Kjærbo


Преди да се присъедини към Universal Robots, Martin Kjærbo заема ръководни позиции в логистичната / снабдителната верига и инженерните отдели на други датски компании, добре познати на световния пазар като производителя на помпи Grundfos и ветрогенераторната компания Vestas.

За първата ни публикация по тази тема искахме да хвърлим светлина върху това как Universal Robots се справя с пандемията от COVID-19 като производител. В настоящите въпроси и отговори Martin Kjærbo, вицепрезидент „Операции и верига за доставки“, обсъжда подхода на компанията, новите предизвикателства и как кризата ще оформи Universal Robots в бъдеще.

Кажете ни как ръководите операциите си днес в сравнение с времето преди пандемията?

В началото на януари започнахме да следим отблизо развитието в Китай и да се подготвяме за разпространението на вируса, както и за влиянието, което той ще окаже на останалите световни пазари, на които сме се позиционирали. Когато препоръките да си останем вкъщи се наложиха в много страни, ние бяхме подготвени да се адаптираме бързо.

В момента всички наши служители, които не са пряко ангажирани с физическото производство на роботите ни, работят от вкъщи. Това означава, че всички отдели за администрация, продажби, управление и научни изследвания и развитие работят дистанционно и поддържат връзка чрез ежедневните си онлайн срещи – това се случва както в централата ни в Дания, така и в нашите 27 офиса по целия свят.

Много от инженерите ни, които се занимават с научни изследвания и развитие, успяха да създадат лаборатории в собствените си гаражи. Изпратихме роботи при тях и се получи работна среда, която всъщност функционира изненадващо добре, особено откакто те също могат да използват и да си сътрудничат чрез някои от наличните софтуерни инструменти за симулация на UR +. Беше наистина страхотно да видим колко бързо се приспособиха служителите.

Как се повлия вашата верига на доставки и какво направихте, за да смекчите ситуацията?

Без съмнение, разпространението на COVID-19 предизвика радикална реорганизация. Това е време, в което стабилността на нашата верига за доставки e поставена пред сериозно предизвикателство. За щастие, вече разполагахме с верига за доставки от два източника, което означаваше, че когато Китай започна да затваря фабрики и производства, ние не бяхме толкова уязвими и имахме възможност да получим същите части от друго място. След като в Китай нормалният начин на живот вече се възобновява, а голяма част от Европа все още е под блокада, виждаме, че същата стратегия за няколко източника отново работи. В резултат на това не сме имали смущения в работата и производственият ни капацитет остава непокътнат.

Непрекъснато се опитваме да гледаме напред във времето- заявяваме поръчките си за покупка на суровина по-рано и следим внимателно не само собствените си доставчици, но и техните снабдители от второ, трето и четвърто ниво, за да сме сигурни, че те също не изпитват затруднения с доставките. В резултат на това не се наложи да преконструираме нито един от нашите модели роботи

Трябваше ли да преструктурирате производствената си линия, за да сведете рисковете от заразяване до минимум или да осигурите лични предпазни средства, за да защитите служителите?

За да можем да разпределим работната си сила физически, в предприятието ни в Дания, където се осъществява и цялото производство на нашите роботи, въведохме работен режим на две смени, а не на една. Освен това се придържаме стриктно към препоръчаните разпоредби за разстояние между хората и сме добавили станции за дезинфекция практически навсякъде. Всички служители носят и ръкавици. Към този момент носенето на маски не е част от официалните препоръки в Дания, но ако това стане необходимо, имаме готовност да раздадем маски на всички служители.

Разпределението на работната сила на две смени допринася и за по-малкото струпване на хора в кафенето. В централата молим производствения персонал да се разделя на малки групи, а всички ястия са предварително подготвени с прибори за еднократна употреба. Вече нямаме бюфет, за да се избегне по-високия риск от заразяване. За да спазим социалното дистанциране и по време на почивките, премахнахме половината от столовете в кафенето.

Как съобщавате за необходимите промени в производството на служителите си и как се справят те с тях?

Получихме невероятна реакция от нашите служители. Определено усещането, че всички сме заедно в тази ситуация е засилено. Огромна част от служителите искат компанията ни да оцелее и съответно се стараят да ни помогнат по всякакъв възможен начин. Много от предложенията за корекциите в производството свързани с това как можем да изпълним дадени задачи по-ефективно, как да почистим различни артикули и дори за това как да спазваме регулациите, бяха направени именно от тях.

Преминаването към работен режим на две смени мина много гладко. Много от служителите, които трябва да се грижат за децата си у дома през деня, поемат нощни смени, така че да могат да прекарват по-голяма част от денонощието с тях.

Разчитате ли повече на автоматизацията сега, отколкото преди?

Ние приемаме собственото си лекарство, така да се каже. На поточната ни линия имаме разположени UR коботи, сглобяващи UR коботи. Във време като това, се стараем да проучваме внимателно всяка производствена задача, за да видим къде можем да облекчим служителите си и да възложим на коботите още повече задачи, което от своя страна води и до повече автоматизации. Това е продължаващ процес, който е ускорен от пандемията. Мисля, че в момента много от нашите клиенти преминават през същите тези процеси, тъй като започват да осъзнават как коботите могат да помогнат за освобождаването на персонала от още повече механични задачи.

Как се уверявате, че продуктите ви достигат до крайните клиенти навреме?

Преди държавите да започнат да затварят границите си, ние започнахме да доставяме запасите си от готови продукти до складове в САЩ, Малайзия, Китай и Холандия, тъй като очаквахме блокадите да повлияят и на товарите. Това за щастие все още не се е случило до степента, от която се страхувахме, но имаше доста логистични проблеми, тъй като полетите бяха отменени. Наскоро имахме голяма поръчка на полет от Копенхаген, който обаче беше отменен. Съответно ни се наложи да транспортираме стоката с камион до Стокхолм, откъдето успяхме да я качим на самолет. Има проблеми като този, при които се налага да сме много гъвкави, но досега не сме имали забавяния на доставките до крайните потребители.

В централата ни в Дания държим роботите в два различни склада, така че в случай, че има огнище на коронавирус в единия от тях, можем да изпратим продукта от другия. Това за щастие не ни се е налагало.

Как мислите, че тази криза ще повлияе на компанията ви занапред? Какви уроци научихте?

Мисля, че един от най-важните уроци е значението на двойното снабдяване и поддържането на много близък контакт с всеки доставчик. Искам да наблегна на това. Имаме прогноза за наличността на всяка отделна част и знаем кога тя може да бъде изчерпана, следователно се уверяваме, че винаги имаме резервни планове за осигуряването ѝ.

Ще се промени ли начинът, по който управлявате бизнеса си и в дългосрочен план?

Мисля, че ще излезем от ситуацията завинаги променени. От добрата страна, това беше предупредителен сигнал, който предизвика невероятна вълна на адаптивност на производството и повиши фокуса върху осигуряването на здравословна работна среда. Нашите нови санитарни станции няма да бъдат премахнати, дори когато вирусът утихне.

От друга страна, ме натъжава това, че междуличностните отношения най-вероятно никога няма да бъдат същите: ръкостискането, приятелската прегръдка. Не съм сигурен кога отново ще можем да общуваме по този начин и това ми тежи. Дано един ден това стане възможно отново.

За Universal Robots:

Universal Robots е основана през 2005 г., за да направи технологията на робота достъпна за всички, чрез разработване на малки, лесни за употреба и на разумни цени, гъвкави индустриални роботи, които са безопасни за работа. От първия колаборативен робот (кобот), създаден през 2008 г., компанията е претърпяла значителен растеж благодарение на лесния за употреба кобот, който днес се продава в цял свят. Компанията, която е част от Teradyne Inc., е със седалище в Оденсе, Дания, и има дъщерни дружества и регионални офиси в САЩ, Германия, Франция, Испания, Италия, Чехия, Турция, Китай, Индия, Сингапур, Япония, Южна Корея, Тайван и Мексико. През 2019 г. Universal Robots генерира приходи от 248 милиона щатски долара. За повече информация, моля посетете www.universal-robots.com.

Виж още за:
Най-важното
Всички новини
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !