Предложиха да спират астероиди с атмосферата на Земята

НаукаOFFNews Последна промяна на 30 август 2018 в 13:37 6165 1

Концепция на художник за астероид минаващ покрай Земята. Кредит: ESA / P.Carril

Учени препоръчват да се използва земната атмосфера, за да се забавят малки космически тела и впоследствие да получим разнообразни ценни ресурси. Ако точно се изчисли траекторията на полета, астероидът може да се насочи през газообразната обвивка на планетата, за да го накараме да намали скоростта си и да достигне земната орбита.

Изследването е публикувано в списанието Acta Astronautica.

През последните години има все повече и повече идеи и предложения за това как да се извличат минерали от астероиди. Тези тела могат да съдържат огромни запаси от скъпи и ценни вещества за индустрията, като платина. Те обаче са много далеч от Земята или минават покрай нея с висока скорост. Това много усложнява задачата и я прави невъзможна в близко бъдеще.

В новата си работа изследователи от Университета в Глазгоу, Великобритания, предлагат да се пренасочат астероидите по-близо до Земята, където минералите могат да се добият със съществуващите технологии. Основната идея на новото изследване е да се използва атмосферата като спирачка. Това се използва от космическите апарати, когато се спускат на повърхността на Земята и на други планети.

Capture of small near-Earth asteroids to Earth orbit using aerobraking.

Според изчисленията на авторите този метод може да сработи за малки тела. За да се реализира, е нужен тласък от безпилотен апарат, при това колкото по-далеч от Земята стане това, толкова по-малка сила ще е нужна за този тласък. Авторите отбелязват, че този метод има смисъл за тела с диаметър не повече от 30 метра. Това е необходимо за сигурността на Земята - ако нещо се обърка, обектите с такъв размер ще се изпарят напълно в долните слоеве на атмосферата.

Други изследователи намериха проблеми в новия метод. На първо място, за да може успешно да се извърши такава маневра, е нужна много точна информация за състава на тялото, която в момента е непостижима за по-голямата част от астероидите. Също така, при по-внимателно вглеждане, малките астероиди може да не са монолитни тела, а хлабаво свързани купчина малки камъни, които се разпадат при влизане в атмосферата. Второ, проблем може да бъде формата на тялото, тъй като несферични тялото, които бързо се въртят, е вероятно обектът да се отклони от разчетната траектория.

31.08 2018 в 15:55

30м астероид ще да е 20000-50000 тона. Има-няма един по-голям кораб руда. Кое ще да е това ценно вещество, дето е толкова рядко на земята че да оправдае космическа програма?

За да е картинката пълна, редно е да се уточни че ако някое вещество е рядко на земята, но все пак има "находища", то в космическите тела които никога не са видяли тектоника, течаща вода или ерозия, еле па живи организми, то веществата ще са удобно и равномерно смесени.

Рай за добивните технологии.