Стартира първият апарат за добив на полезни изкопаеми в космоса

Наука ОFFNews Последна промяна на 20 юли 2015 в 08:16 6662 1

Кредит НАСА

A3R стартира от въздушния шлюз на МКС.

Компанията Planetary Resources съобщи, че на 16 юли успешно е пуснат от въздушния шлюз на Международната космическа станция (МКС) експериментален апарат Arkyd 3 Reflight (A3R).

Той е започнал своята 90-дневно мисия за тестване на основните бордови технологии, които компанията ще включи в бъдещ космически кораб, който ще използва богатите на ресурси близо до Земята астероиди.

Създател на проекта, ориентиран за добива на ресурси от недрата на астероидите, е компанията Planetary Resources (Планетарни ресурси), основана през 2009 г. от Ерик Андерсън и д-р Питър Х. Диамандис (Eric Anderson and Dr. Peter H. Diamandis).

Според учените, астероидите съдържат в себе си много ценни и редки метали и съставки като например иридий, платина или родий. Въпреки големите разходи за тяхното добиване (стартиране на устройства в космоса и доставка на ресурсите на Земята), те обещават внушителни печалби.

Апаратът Arkyd 3 Reflight ще остане в космоса за около 90 дни, през които ще бъдат проведени редица тестове, включително авионика, системи за управление и софтуер, комуникации и други системи.

"Успешното позициониране на A3R е значим момент за Planetary Resources, защото ние градим път към проучването на богати на ресурси астероиди. Нашият екип е разработил технология, която ще позволи на човечеството да създаде извънпланетарна икономика, която коренно ще промени начина, по който живеем на Земята." -  заяви Питър Диамандис съосновател и съпредседател на Planetary Resources Inc.

След като A3R завърши мисията си, всички технологии, минали тестовете ще бъдат основни компоненти на серията космически кораби Arkyd 100 за проучване на астероидите.

Arkyd 6, който ще стартира по-късно тази година.

Следващият тест на Arkyd-6 (A6) е планиран да започне по-късно тази година и освен проверката на технологиите за управление, комуникационни и авионика системи, ще са добавени и сензори за откриване и определяне на ресурсите.

Директното извличане на ресурси от повърхността на космически обекти обаче ще започне не по-рано от 2030.

22.07 2015 в 01:56

"авионика"? В орбитален полет? На слънчева орбита?
Значи аз съм балерина.
Дай да се върнем към това, че са стоварили сто бракувани камиона в Одеса, като заявка за война с противник, който не могат. И да оставим настрани принципиално недостъпните им орбити. А то могат каквото могат, само със скопения РД-180, и то само додето им го дават. Без документацията за производството, прочее. И даже без пълната експуатационна, както се видя от последните стартове.
Клоуни.