Оумуамуа не е извънземен кораб, а само покрита с кора стара скала

НаукаOFFNews Последна промяна на 19 декември 2017 в 00:13 25207 0

Междузвездния обект Оумуамуа (в кръга), както се вижда от 4,2 -метровия телескоп Уилям Хершел в Ла Палма. Фоновите звезди и галактики се появяват като ивици, тъй като Оумуамуа се премества в небето. Кредит: A. Fitzsimmons, QUB/Isaac Newton Group, La Palma

Международен екип от астрономи се опита да сглоби профила на странния междузвезден посетител, обект, наречен Оумуамуа, който навлезе в нашата Слънчева система по-рано тази година, съобщи phys.org

Мнозина предполагаха, че тялото е извънземен кораб от друга слънчева система. Но тази хипотеза е последната в списъка на астрономите.

Сега екипът изследователи, начело с професор Алън Фицсимънс (Alan Fitzsimmons), анализирали начина, по който светлината се отразява от обекта,  установяват, че подобно на ледените обекти, е покрит със суха кора. Това е така, защото Оумуамуа е бил изложен на космическите лъчи милиони или дори милиарди години, а лъчите са създали изолационен богат на органични вещества слой върху повърхността му.

Изследването, публикувано тази седмица в Nature Astronomy, подсказва, че сухата кора на Оумуамуа може да защити ледената му вътрешност да не се превърне в пара - въпреки че обектът премина само на 37 млн км от нашето Слънце през септември по време на най-близкия си подход.

"Ние открихме, че повърхността на Оумуамуа е подобна на малките тела на Слънчевата система, които са покрити с богат на въглерод лед, с променена структура от въздействието на космическите лъчи", коментира проф. Алън Фицсимънс.

"Ние също така установихме, че дебел половин метър слой от богат на органични вещества материал би могъл да защити тела, подобни на комети с вътрешност предимно от лед, от изпаряване, когато обектът се нагрява от слънцето, макар и да се нагрява до над 300 градуса по Целзий".

Представа на художник за първия междузвезден астероид. ESO/M. Kornmesser

Д-р Мишел Банистър (Michele Bannister) и нейният екип наблюдаваше Оумуамуа, докато беше още в обсега на най-големите телескопи на Земята и техните констатации ще се публикуват в Astrophysical Journal Letters тази седмица. Те откриват, че обектът има същия цвят като някои от малките ледени планети в покрайнините на Слънчевата система. Това означава, че различните планетни системи в нашата галактика съдържат малки планети като нашата.

Учените са успели да разкрият някои много важни факти за Оумуамуа.

"Открихме, че това е планетезимал (протопланета) с добре изпечена коричка, която много прилича на най-малките светове във външните райони на нашата Слънчева система, има сиво-червена повърхност и е силно издължен, вероятно с размера и формата на небостъргача Gherkin в Лондон", разказва д-р Мишел Банистър.

"Вълнуващо е, че първият открит междузвезден обект толкова много прилича на миниатюрен свят от нашата собствена система. Това предполага, че начина, по който се образуват нашите планети и астероиди, има много общо със системите около други звезди".

"Ние продължаваме нашите изследвания на Оумуамуа и се надяваме, че ще направим още открития в близко бъдеще. Открития като това наистина помагат да разберем малко повече за това какво е там и насърчава хората да търсят и да питат" - добавя Банистър.