13 декември 2018
  •  Говорят медиците

Туристическият космически самолет Virgin направи първия си тестов полет (видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 04 декември 2016 в 21:1049780
Снимка: Virgin Galactic

Първият свободен тестов полет на новата суборбитална совалка VSS Unity се състоя в събота, 3 декември, в Moхаве, Калифорния, съобщава компанията Virgin Galactic.

Туристическият космически кораб планира от височината 15.24 км в свободен полет за 10 минути, след като се отдели от носителя си. На борда бяха двама пилота. Совалката може да побере още 6 туриста.

Преди това, на 8 септември т. г., космическият кораб SpaceShipTwo, наречен VSS Unity, извърши почти 4-часов полет също над пустинята на Калифорния.

Предишният космически самолет, наречен VSS Enterprise, се разпадна във въздуха, като загива пилотът Майкъл Олсбъри (Michael Alsbury) и тежко е ранен другият пилот Питър Сийболд (Pete Siebold).

Първият SpaceShipTwo е построен от базираната в Мохаве компания Scaled Composites. За новия модел Virgin Galactic е взела предпазни мерки за предотвратяване на твърде ранното разгъване на крилата, което бе посочено за причина за предишната катастрофа.

VSS Unity има редица подобрения и различава от своя предшественик с по-високото ниво на автоматизация. Името " Unity" (единство) е предложено от британския физик Стивън Хокинг. Логото на кораба изобразява окото на учения.

Планиращия космически самолет Virgin Galactic е предназначен за туристически полети на височина от около 100 километра, от границата на атмосферата на земята с космоса. Разходите за такова пътуване за всеки един от шестте пътника ще бъде от порядъка на 200 хиляди долара. Билетите са резервирани за 800 души, включително Анджелина Джоли , Лейди Гага и Стивън Хокинг.

Видео на теста от септември 2016.

10 декември 2018 в 10:454934