По време на публично изслушване на бреговата охрана в понеделник станаха известни нови мрачни подробности за катастрофата на подводницата "Титан".
Изминаха 15 месеца, откакто малкият плавателен съд се спусна, за да посети потъналия на 3.8 км под повърхността на Атлантическия океан кораб "Титаник". Но някъде по време на пътуването си подводницата "Титан" внезапно се имплодира, при което загинаха всичките петима души на борда.
Повече от година по-късно бреговата охрана на САЩ разкри първото изображение на потъналия кораб под формата на екранна снимка на видеозапис, записан от дистанционно управляван дълбоководен дрон.
Апаратът забелязва опашния конус на "Титан" и други свързани с него отломки на 22 юни, четири дни след изчезването му и ден преди Бреговата охрана на САЩ официално да обяви подводницата за изгубена.
Изображението е зловещо напомняне за опасността, в която се е намирал екипажът, поне отчасти в резултат на това, че бившият главен изпълнителен директор на OceanGate Стоктън Раш многократно е пренебрегвал опасенията за безопасността и е използвал правни заплахи, за да заглуши критиците си през годините.
По ирония на съдбата Ръш е един от пътниците, които загиват при имплозията на подводницата.
Подводният апарат "Титан" преди да се спусне от повърхността. Кредит: OceanGate
Корпус с материали с изтекъл срок на годност
За първи път след катастрофата изслушването е чуто от официални лица за това какво точно се е объркало, както съобщава "Ню Йорк Таймс". Бреговата охрана на САЩ е открила шокиращ брой проблеми, включително 70 проблема, свързани с оборудването през 2021 г., и още 48 през 2022 г.
По-малко от месец преди да се взриви, "Титан" е намерен "частично потънал" дни след като е бил задействан като част от тест. Дни преди фаталния инцидент пътниците на отделна мисия са били блъснати в стената му, когато той изплува на повърхността.
Експертите оттогава посочват няколко конструктивни недостатъка, някои от които може да са били приложени от OceanGate като мерки за намаляване на разходите, включително необичайната му форма, наподобяваща хапче, като се отказва от стандартната за индустрията форма на сфера.
Раш също така веднъж се е похвалил, че е използвал въглеродни влакна с изтекъл срок на годност, които са били закупени от изпадналия в затруднение авиокосмически изпълнител Боинг. Оттогава експертите осъждат този материал като лош избор за дълбоководен апарат, тъй като въглеродните влакна отслабват с времето.
Все още не се знае точно какво е причинило имплозията на корпуса на подводницата. Но изслушването в понеделник е само началото на двуседмични публични процедури, което предполага, че вероятно ще разберем - и евентуално ще видим - още много ужасяващи подробности.
Източник: New Photo Shows Wrecked Titanic Sub on Ocean Floor, futurism.com
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари