Британска туроператорска компания предлага пътешествие с миниподводница до потъналия кораб Титаник, който продължава да привлича и очарова повече от век, пише DailyMail.
От май следващата година Blue Marble Private ще организира осемдневни екскурзии до Титаник. Закупилите билет от £ 86 500 (~ $100 000) ще летят с хеликоптер от Нюфаундленд до яхта. След като прекарат два дана на борда й, ще се гмурнат с малка подводница и ще разглеждат пет часа легендарния потънал кораб.
Пътуването ще се организира за групи от по само девет души.
Подводницата, с която ще се извърши разходката до Титаник на дълбочина 3795 метра, се нарича Cyclops 2 и се изгражда от американската компания OceanGate. Придружени от специалисти туристите ще плават над палубата на кораба и вероятно ще могат да зърнат много от най-известните му забележителности, включително голямото стълбище.
Само 140 души са достигнали и видели разлагащия се Титаник след потъването му.
Титаник 11 април 1912. Wikimedia Commons
Най-луксозния за своето време пътнически кораб, обявен предварително за „непотопим“ остана в историята с трагичното си корабокрушение. Десетилетия наред се смяташе, че сблъсък с айсберг е виновен за катастрофата. Предполагаше се, че той е разрязъл обшивката на „Титаник“ и е направил огромна пробойна, за която обаче са свидетели само двама - капитанът и конструкторът - и двамата загинали с кораба.
Проф. Робърт Балард и екипът му през1986 г. достигат с миниподводница останките на „Титаник“. Оглеждат внимателно, правят множество снимки и видеозаписи, но не откриват типичните пробойни, а само разкъсвания в местата на нитовите съединявания. Изводът на специалистите е, че бордът на кораба не е бил разрязан, а се е разпорил по протежение на нитовите шевове от налягането при контакта с айсберга.
Друга група изследователи след задълбочено проучване от 205 г. стигат до извода, че при строителството на „Титаник“ са направени икономии за сметка на здравината на стоманата - били използвани нитове от нисковъглеродна стомана с 0.3% въглеродно съдържание, вместо нитове "best, best" по тогавашния британски стандарт с 0,4% въглеродно съдържание. Тази икономия е намалила 3 пъти якостта им и вероятно е била причината за трагичната съдба на луксозния кораб.
Но остана една вдъхновяваща песен.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари