Холандия планира железниците в страната да се захранват 100% от вятъра до 2018-та

Никола Кереков Последна промяна на 10 септември 2015 в 12:10 2764 0

Кредит Floris Oosterveld/Flickr

С всяка изминала седмица, възобновяемата енергия напредва все повече в целта си да осигури повече енергия за ежедневието ни и голяма част от тези иновации се случват в сферата на транспорта. Холандия е поредната държава, която е решена да се превърне в пионер при експлоатирането на алтернативните енергийни източници: компаниите, които управляват железопътния транспорт в страната възнамеряват да превключат цялата си мрежа към захранване от вятъра. Това трябва да се случи в рамките на следващите три години.

Холандската енергийна компания Eneco наскоро одобри план, с който да постигне тази цел при железопътните фирми VIVENS в страната, съобщават от Gizmodo. Електричество, добито от вятъра, вече снабдява с енергия около половината от мрежите им - 2890 км. от трасето - така че до 2018 г. Eneco трябва да завърши процеса и в останалата част на Холандия, както и в част от съседите ѝ. Предложената схема е отчасти насочена към повишаване на интереса към възобновяемата енергия и в други европейски държави.

"Това, което прави настоящия договор уникален е, че целият сектор ще понижи значително своя въглероден отпечатък и така ще послужи за пример на други сектори от икономиката, които да ни последват", обяснява Михел Керкхоф (Michel Kerkhof), акаунт мениджър в Eneco. "Транспортът е отговорен за около 20% от въглеродните емисии в Холандия и, ако искаме да продължим да пътуваме, е много важно да помислим за начин да го правим без да натоварваме околната среда с въглероден диоксид и прахови частици. Този договор предлага на всички жители на Холандия възможността да пътуват без това да повлиява климата, независимо от разстоянието".  

Около 1,2 милиона пътници пътуват с влакове в Холандия на ден. Eneco са се договорили да осигурят 1,4 терават-часа (TWh) енергия от вятърни източници до 2018 г. Това е приблизително същото количество енергия, което се консумира от всички домакинства в столицата Амстердам за една година. Половината от това количество се очаква да дойде от външни източници в Скандинавия и други страни, а останалото ще се произвежда в Холандия.

Eneco възнамерява да използва специално изградени за проекта вятърни ферми, за да не се поставят наличните мощности под излишно напрежение и за да се запазят ниски изкупните цени на зелената енергия. Междувременно железопътните компании извършват инвестиции с цел подобряване енергийната ефективност, за да се поддържа търсенето на енергия в сравнително ниски граници. Това ще стане чрез подобряване на дизайна и управлението на влаковете и ще гарантира, че евентуално повишение в цената на енергията от вятъра няма да рефлектира директно на крайните потребители.

"Това партньорство гарантира, че допълнителни инвестиции могат да се насочат към нови вятърни ферми, което ще увеличи дяла на възобновяемата енергия", добавя Кекхоф. "Така холандските железници смятат да понижат най-сериозните вреди предизвикани от въглеродния диоксид по такъв начин, че повишеното търсене всъщност да помогне за допълнително производството на възобновяема енергия в Холандия и в цяла Европа".

Развитието на вятърната енергетика продължава с пълни темпове в цял свят. Китай в момента произвежда повече енергия от вятър, отколкото САЩ произвежда от ядрени източници. Дания твърди, че има достатъчно вятърни ферми, за да осигури пълните енергийни нужди на страната през повечето време и дори да ѝ остане. Колкото повече вятърни турбини влизат в експлоатация, толкова повече рискът от прекъсвания, поради безветрие на отделни места, се понижава.

Източник: Science Alert

Най-важното
Всички новини
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !