Астрономи са разрешили загадката на най-голямата известна структура във Вселената

Наука ОFFNews Последна промяна на 20 април 2015 в 17:53 7338 1

Районът на студеното петно е в съзвездието Еридан в южното галактическо полукълбо. Илюстрация: ESA Planck Collaboration.

Екип от астрономи, ръководени от Ищван Сзапуди (Istvan Szapudi) от Института по астрономия в университета на Хавай са съобщили, че са открили възможна причина за появата на студено петно в зоната на съзвездието Еридан с необичайно ниска микровълнова радиация.

Откритието на астрономите е публикувано в списание Monthly Notices of the Royal Astronomical Society, съобщава сайтът phys.org.

Реликтовото студено петно е с изключително ниска микровълнова радиация и големи размери в сравнение с очакваните свойства на космическия микровълнов фон, който е оцелял във Вселената от нейното начало - Големия взрив. Досега учените не могли да обяснят произхода на това петно, а сред възможните варианти е било дори предположението, че студеното петно е предизвикано от квантово заплитане - отпечатък от друга Вселена.

Астрофизиците са установили, че на разстояние от 3 милиарда светлинни години от Земята се намира супервойд - огромно пространство, свободно от галактики и звезди. То има размери от около 1,8 милиарда светлинни години. Тези размери позволяват да се предположи, че именно това пространство (супервойд), е причина за студеното петно.

Светлината, която преминава през празното пространство, което при това увеличава размерите си заради разширяването на Вселената, губи своята енергия. В резултат на това, температурата на реликтовото петно, намиращо се в пространството, разположено зад супервойда, се снижава.

21.04 2015 в 00:55

Т.е. едва ли не супервойдът се разширява по-бързо само защото е "войд" - т.е. нема много маса в него. И "константата" на Хъбъл зависи от масата наоколо и не е константа в големи мащаби.

Тва който го реши устойчиво получава скромното уважение на дедо поп в качеството му на голям измамник.