Видео, обясняващо разстоянието до Деветата планета с футболно игрище, черен пипер, грозде и дрон

Наука ОFFNews Последна промяна на 10 март 2016 в 09:40 6656 0

Наскоро астрономите изказаха предположението си, че съществува Девета планета в нашата слънчева система, планета, десет пъти по-масивна от Земята - Планетата Х.

Оценките на учените сочат, че перихелият (най-близката точка до Слънцето) на тази планета е 200 астрономически единици (AU), което е двеста пъти разстоянието Земята-Слънце, така че двеста пъти по 150 милиона километра, което е 30 милиарда километра.

Афелият (най-далечната точка орбитата до Слънцето) на планетата е 1200 AU, което е около 180 милиарда километра. Всички тези милиарди километри не ни казват нищо.

Това видео на Марк Робер (Mark Rober) е една много добра визуализация на разстоянията в Слънчевата система, защото "се фокусира върху разстоянието до Деветата планета, обяснено на футболно игрище с топка, черен пипер, грозде, карфици ... и един дрон.

(Разстоянията са в ярдове 1 ярд = 0.9144 м)

Започваме с едно футболно игрище, нашето Слънце е една боядисана в жълто футболна топка. На 5 ярда е Меркурий като зрънце черен пипер. Следващата е Венера на 19 ярда като топчето на карфица. После е Земята, чийто спътник, Луната е като зрънце сол. Последната скалиста планета Марс също не е много голяма.
Юпитер, с размер колкото зърно грозде, е накрая на нашето игрище. За да стигнем Сатурн трябва да прекосим 2.5 футболни игрища.
Седмата планета Уран е с размерите на грахово зърно и нейната орбита е на пет футболни игрища от Слънцето.
Най-накрая стигаме до Нептун, който също е с размерите на грахово зърно в орбита около Слънцето на почти осем футболни игрища далече от него.

Но за да стигнем по Деветата планета, която все още не знаем къде е, ще трябва да пътуваме дълго. Тя е на 28 km или триста и девет футболни игрища.