17 октомври 2021

BepiColombo ще направи първото си прелитане покрай Меркурий в събота, 2 октомври (видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 01 октомври 2021 в 00:02 15220
Кредит: ESA / ATG medialab

Мисията BepiColombo на ESA и JAXA (съответно европейската и японската космическа агенция) ще направи първото си прелитане покрай Меркурий следващата събота вечер.

Тази планета, най-вътрешната планета на Слънчевата система, е целта на мисията, но за да влезе в стабилна орбита, трябва да бъдат направени общо шест прелитания около планетата. Космическата сонда ще достигне тази окончателна орбита до 2025 г.

В 02:34 ч. българско време (т.е. през нощта), BepiColombo ще направи най-близкия си подход до Меркурий, летейки на разстояние 200 км над повърхността. По-рано тази година, през август BepiColombo прелетя покрай Венера с цел да й даде гравитационен тласък към Меркурий.

Кредит: ESA

По време на прелитането две от трите камери за наблюдение (M-CAM) ще правят снимки и ще използват научни инструменти (вижте илюстрацията по-долу).

Прелитането се извършва от нощната страна на Меркурий, така че снимките няма да бъдат грандиозни, дори защото камерите с висока разделителна способност все още няма да работят.

Намерението е да се направят общо девет близки прелитания-гравитационни маневри, за да се вкара BepiColombo в правилната му орбита, една около Земята (която вече е била), две около Венера (вече са били) и шест около Меркурий (вижте анимацията по-горе вляво).

Кредит: ESA.

Космическата сонда се състои от две части, а именно планетарен орбитален апарат от ESA и магнитосферен орбитален апарат от JAXA. По-долу е видео, в което можете да видите кратка импресия от прелитането през следващия уикенд.

Източник: Mercury ahead!