19 декември 2018
  •  Говорят медиците

Ето как изглежда Северният полюс на Слънцето

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 05 декември 2018 в 10:5914690
Композитен образ на Северния полюс на Слънцето, създаден с кадри от сателита Proba-2 на Европейската космическа агенция. Proba-2 стартира през 2009 г., за да наблюдава космическото време. Кредит: ESA/Royal Observatory of Belgium

Докато зимата се спуска над Северното полукълбо, нормално е да помечтаем за хубавото време и за по-топли дни. Да речем за Северния полюс, но на Слънцето? (Днешната прогноза е за около 4000 градуса по Целзий)

Ето един изглед, който никога преди това не сте виждали. Подробните изображения на Слънцето - със слънчеви петна и протуберанси - са често срещани, благодарение на малката флота апарати на орбита около нашата звезда. Но всички те заснемат Слънцето отстрани, никога от горе или отдолу.

Северните и южните полюси на най-близката ни звезда никога не са били наблюдавани директно, но учените в Европейската космическа агенция (ESA) с помощта на изображения, получени от апарата Proba-2, състави първото изображение на Северния полюс на Слънцето.

За да получат това композитно изображение учените, използват няколко фотографии трика, защото апаратът не може директно да наблюдава полюсите на звездата, съобщава New Scientist.

Представители на агенцията направиха снимки, в които се забелязват особеностите на поведението на атмосферата в района на Северния полюс на Слънцето, а след това ги разтеглят, създавайки илюзията за реалистично изображение. Тъй като повърхността на Слънцето се върти постоянно, променяйки атмосферата над себе си, апаратът заснема допълнителни изображения, които се комбинират едно с друго, за да се създаде картината на променящата се атмосфера над Северния полюс на Слънцето.

Схема, показваща метода за конструиране на изображения на слънчевите полюси с помощта на изображения, взети от еклиптиката.

Въпреки че това е непряк образ на Северния полюс на нашата звезда, той може да хвърли светлина върху някои особености на Слънцето, например, образуването на коронарни дупки и изхвърляния на маса.

Снимката, както се подчертава в публикацията в блога на сайта на ESA, вдъхновява с бурното море плазма, скрито над главата на слънцето.