Хормоните, които влияят на растенията, влияят и на нас

НаукаOFFNews Последна промяна на 23 август 2017 в 13:00 5825 0

Кредит Pinterest

Известно е, че бактериите, живеещи в червата ни, всъщност могат да повлияят на здравето ни и дори конкретно на нашия мозък като управляват настроенията ни например.

Но самите бактерии от своя страна се влияят от това, с което ние ги храним и изглежда, че хормоните, естествено присъстващи в растенията, които ядем, могат да оказват влияние върху нашите чревни микроби, съобщава IFLScience.

Точно като животните, растенията произвеждат цяла поредица от хормони, които им помагат да се развиват и да оцеляват. Хормоните се включват във всички аспекти на растежа на растенията, от поникването, стремежът към светлината, узряването на плодовете им до смърта им.

Сега обаче изглежда, че тези молекули могат също да влияят на бактериите в червата ни и така - на нашето здраве.

Как растителните хормони правят това разкрива детайли нова статия, публикувана в Trends in Plant Science.

Оказва се, че хората и бактериите не само възприемат тези получени от растенията молекули, но в някои случаи, могат да произвеждат собствени техни имитации.

Например, растенията произвеждат хормон, известен като абсцизова киселина (Abscisic acid - ABA), в отговор на засушаване, но той се отделя също и у бозайниците като се смята, че има противовъзпалителна роля и регулира приема на глюкоза. Това, следователно, дава възможност да се използват растителна диета с високо съдържание на ABA да помогне за лечението на диабета.

Липсата на вода увеличава производството на ABA , който първо предизвиква затваряне на порите на растението, а по-късно увеличава капацитета за съхраняване на вода в коренови тъкани, стимулира растежа на корените и потиска прорастването.

Но има цял набор от други растителни хормони, регулиращи взаимоотношенията бактерии - човек, които все още не са изследвани и могат да осигурят нов начин за лечение на заболявания от затлъстяване до рак.

Но защо растителните хормони могат да повлияят на бактериите в червата ни и дори на клетките в собствения ни организъм, не е съвсем ясно. Възможен отговор е, че структурата на молекулата на хормоните има форма, подобна на други метаболити в животните, включително и у човека.

Но също тава, може връзката може да е още по-тясна, все паке хората и растенията са еволюирали заедно през хилядолетията. "Ние сме се развивали в една и съща среда, включително с растения и микроби, докато консумираме растителни хормони", коментира Емили Чанклуд (Emilie Chanclud). "Имаме IAA и ABA в тялото си и макар да не знаем откъде идват, може да сме развили начини да реагираме на тях с течение на времето".

Едно е сигурно обаче - че има много неща, които все още не знаем за микроорганизмите, които обитават тялото ни, и как те успяват да ни дърпат конците.