22 септември 2019
  •  Говорят медиците

Японският апарат не успя да събере боклуците от орбитата на Земята

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 02 февруари 2017 в 14:0858120

Опитът на японската мисия "Kounotori - 6" за "уборка" на космическите боклуци в орбита на Земята се провали.

Системата бе разработена от японската космическа агенция (JAXA), за улавяне на отломки в космоса посредством кабел, дълъг 700 метра на връщане от космическата станция. Според  учените на японската космическа компания JAXA обаче системата изглежда не успя, съобщи space.com.

Космическите боклуци в ниска околоземна орбита са нарастващ проблем. От началото на космическата ера, отломките - от малки парченца боя го цели сателити и части от ракетни двигатели - се натрупват и вече по преценки са над 100 милиона отделни парчета като десетки хиляди са над 10 см.

Корабът, чието име на японски означава "бял щъркел", през декември донесе на Международната космическа станция (МКС) провизии и коледни подаръци на астронавтите. "Kounotori 6" се разкачи на 27 януари от МКС..

В рамките на експеримента корабът трябва да пусне в орбита цилиндричен предмет с тегло 20 кг, имитиращ космически боклук. След това по 700-метровия тел към обект се планираше да се пусне електрически ток. Целта бе по този начин траекторията на обекта да се промени, което да накара обектът да падне в атмосферата и да изгори.

Обаче в хода на експеримента се появи проблем с кабела. Следващият опит се планира да се проведе преди 4 февруари.

При успех JAXA има намерение да разработи и стартира около 2025 г. сателит, чиято основна цел ще е да събира по този начин космическите отпадъци.