09 декември 2019
  •  Говорят медиците

NASA планира двуседмичен престой на астронавти на Луната преди 2030

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 01 ноември 2019 в 00:1611650
Снимка: NASA

Двама учени от NASA съобщиха вълнуващи детайли за планираните мисии към Луната.

На годишната среща на групата Lunar Exploration Analysis Group, Джон Конъли (John Connolly) и Ники Уеркхайзер (Niki Werkheiser), обявиха, че NASA планира следващите двама астронавти да останат на повърхността на Луната до 6,5 дни или два пъти по-дълго от всеки друг астронавт на агенцията досега, съобщават Ars Technica.

Конъли и Уеркхайзер съобщават, че астронавтите може да излязат на повърхността на естествения ни спътник четири пъти. По време на тези разходки по лунната повърхност те ще събират проби от воден лед и ще осъществят други научни наблюдения.

Учените разкриват и повече детайли за нехерметизирания луноход, който NASA ще изпрати преди мисията. Агенцията разработва лунохода така, че астронавтите да могат да го контролират дистанционно, подобно на функцията Smart Summon на Tesla, само че на Луната, както описва Ars Technica.

Конъли и Уеркхайзер разказват, че космическата агенция вече планира и по-следваща мисия с план за четирима астронавти с престой от 14 дни преди 2030 г.

Въпреки това, Конгресът на САЩ все още не е одобрил финансирането на NASA за нуждите на мисията за 2024 г., така че все още не е ясно дали тези цели ще бъдат постигнати.

Източник: Futurism - NASA: FOUR ASTRONAUTS WILL STAY ON THE MOON FOR TWO WEEKS