National Geographic разкрива още древноегипетски тайни в четвъртия сезон на „Изгубените съкровища на Египет“

Продукцията ще се излъчва премиерно по National Geographic от 30 октомври, всяка неделя от 22:00 ч.

National Geographic Последна промяна на 28 октомври 2022 в 08:13 7976 0

Кредит: ©Windfall Films

Тайните на Древен Египет ще се разкрият пред очите ви в четвъртия сезон на завладяващата документална поредица „Изгубените съкровища на Египет“ по National Geographic. Нови и значими открития отварят прозорец към интригуващата древна цивилизация в осем епизода, които ще се излъчват премиерно от 30 октомври, всяка неделя от 22:00 ч. Четвъртият сезон ще се излъчи в цял свят – в 172 държави на 43 езика.

Камерите на National Geographic проследяват работата на водещи екипи от археолози в Египет през цял сезон на разкопки. Учените си проправят път в тунели под пирамиди, откриват отдавна изгубени гробници и изравят мумии на 3000 години. Най-добрите археолози в света се състезават да разкрият тайните на тази древна цивилизация.

С помощта на модерни технологии показваме отблизо, както никога досега, вълнуващите разкопки и открития, а археолозите на терена разказват интригуващи подробности. Зрителите ще се пренесат в центъра на събитията с изследователите, които слизат под гробници и намират отдавна изгубени мумии и други невероятни находки. Откритията им са толкова значими, че имат потенциал да пренапишат историята.

Кредит: ©Windfall Films

В един от незабравимите моменти д-р Басем Гехад проучва и сканира една от най-добре запазените мумии от времето на Клеопатра в опит да разбере как са се развили египетските вярвания в мумифицирането и задгробния живот.

Д-р Басем Гехад пътува и до древния град Филаделфия, където открива дете, погребано с невероятно рядко съчетание от римски и египетски погребални предмети. Това са дребни украшения, оставени от майката, за да може тя да намери рожбата си в отвъдното.

В друг епизод ще видим как д-р Матю Адамс открива огромна древна пивоварна от времето на първите египетски царе. Това може да се окаже най-старата пивоварна за масово производство в света.

Четвърти сезон на „Изгубените съкровища на Египет“ ще се излъчва премиерно по National Geographic от 30 октомври от 22:00 ч.

Представяне на епизодите:

Епизод 1. Смъртта на Тутанкамон

Археолози разследват подозрителната смърт на Тутанкамон. Египтологът Алиа Исмаил разглежда обстоятелствата около гибелта на момчето цар, за да разбере дали е бил убит. В Сакара специалисти се натъкват на изумителна находка от периода след смъртта на Тутанкамон. А в некропол в Асуан археолозите правят шокиращо откритие, което може да изясни защо древните египтяни като Тутанкамон често са умирали млади.

Епизод 2. Тайните на Нил

Археолози проучват как могъщата река Нил е захранвала всеки аспект от живота и смъртта в древен Египет. В Асуан египтолози изравят пищна гробница на 4000 години, вкопана в брега на Нил. В Дейр ел-Бахри екипът разглежда загадъчни черепи на нилски крокодили. Специалисти уточняват как Нил е превърнал Египет в една от най-великите цивилизации в древния свят.

Епизод 3. Рамзес: Най-великата египетска династия

Археолози проучват най-могъщия древноегипетски фараон – Рамзес Велики. В Сакара египтолози изравят невероятна гробница с артефакти, които може би датират от времето на владетеля. В гробницата на архитекта на Рамзес екипът намира погребална камера, пълна с древни мумии. Специалисти разглеждат гробницата на синовете на Рамзес – най-голямата строена някога в прочутата Долина на царете.

Епизод 4. Ловци на мумии

Археолози проучват една от великите загадки на Древен Египет – мумията. В историческия град Филаделфия египтолози откриват изумително добре запазена мумия, датираща от края на египетската цивилизация. Специалистите търсят улики, които да обяснят как най-известните и най-запазените мумии от всички – тези на царете – са оцелели в толкова добро състояние след повече от 4000 години.

Епизод 5. Тайните на изгубените пирамиди

Археолози проучват наследството на пирамидите в Гиза и мистериозните пирамиди, построени след тях. Те търсят загадъчния собственик на колосална шахтова гробница, разположена в древния пирамиден комплекс Абусир. Изследователите разглеждат пищна елитна гробница до пирамидата на фараона Джедкара в Сакара и изравят отдавна изгубената гробница на фараона Сахура – единствената гробница с пирамида, която все още не е проучена.

Епизод 6. Александър Велики

Археолози проучват най-известния цар воин в историята – Александър Велики. В Сакара научаваме как той е станал фараон и е спечелил битката за египетските сърца и умове. Във Филаделфия екипът открива уникална катакомба, която пази наследството от царуването на Александър. В Тапозирис Магна арехолозите правят изумително откритие в голям храм-гробница.

Епизод 7. Възходът на Клеопатра

Археолози проучват най-известния фараон жена в Древен Египет – Клеопатра. В Дендера ще научим как Клеопатра се е възползвала от египетската религия, за да постигне целите си. В древния град Филаделфия екипът открива ковчег и ценни погребални предмети, които разказват за поданиците на Клеопатра. В Тапозирис Магна археолозите се спускат под земята в търсене на изгубената гробница на Клеопатра.

Епизод 8. Възходът на пирамидите

Пирамидите са най-емблематичните паметници на Египет, но още не сме съвсем наясно как са се развили. Сега археолозите се заемат с нови проучвания. Те откриват изгубените плавателни съдове на строителите в мистериозна пещерна система близо до Червено море. С помощта на високотехнологично лазерно сканиране изследователите търсят първата истинска пирамида и намират най-старата индустриална пивоварна в света, която е направила възможно построяването на пирамидите.