28 октомври 2021

Обединените арабски емирства подготвят своя мисия до Марс

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 11 май 2015 в 13:21 49701
Снимка: Dubai Media Office

Космическият център на Обединените арабски емирства (ОАЕ) обяви плановете си за своя собствена мисия до Марс, която ще стартира през 2020.

Космическият център "Мохамед бин Рашид" ще изпрати автоматичния изследователски апарат Hope (Надежда) до Червената планета, където от орбита с помощта на бордовите инструменти ще изследва марсианската атмосфера, съобщава gulfnews.com.

Тази мисия ще бъде сериозно предизвикателство към конкуренцията на други страни като Индия и Китай в освояването на космоса.

"Изпълнението на нашата мисия на Марс ще бъде вход на мюсюлманския свят в епохата на космосмическите изследвания" - е заявил миналата година президентът на Обединените арабски емирства Зайед бин Султан Ал Нахаян.

Едва наскоро са обявени задачите на мисията, която ще включва картографиране на повърхността на Марс и изучаване на атмосферата му.

Досега в областта на космическите изследвания Обединените арабски емирства имат скромен актив - само няколко малки спътници за наблюдение на Земята. По този начин, новите им намерения ще демонстрират значителен напредък.

На борда на апарата ще бъде инсталирани висококачествени цифрови камери, спектрометри и др. Тези инструменти ще измерват концентрацията на вода, прах и други химически съединения в атмосферата и това ще помогне да се разбере защо Марс е загубил водата си и от влажна и топла планета се е превърнал в такава, каквато я познаваме днес - суха и студена.

"Измерванията, които ще се извършват от апарата Hope ще бъдат уникални и различни от измерванията, направени с оборудването на апаратите MAVEN и MOM (мисии на НАСА) ", - казва Дейвид Брейн (David Brain), учен от Университета в Колорадо и член на мисията MAVEN, който по-късно ще работи в групата на мисията Hope.

Пешо 12.05 2015 в 07:57 1
Според тия земята не беше ли плоска?