14 декември 2019
  •  Говорят медиците

В бъдеще смартфоните ще се зареждат от бактерии

Микроорганизмите могат да се организират така, че да се превърнат в стабилен източник на енергия

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 12 юли 2016 в 09:0017090
Снимка: Jezper/ Fotolia

Досадните моменти, в които батерията на телефона ни е изчерпана, може би са към своя край. В бъдеще телефоните ще се зареждат от специален вид бактерии, твърдят учени от Оксфордския университетм цитирани от Science daily.

Екипът провел множество експерименти чрез компютърни симулации, за да докажат, че микроорганизмите могат да се организират така, че да се превърнат в стабилен източник на енергия. Тя може да се използва както за зареждане на смартфони, така и за създаването на оптични комулатори или микроскопични вятърни електроцентрали.

Днешните мобилни устройства работят като използват съчетание между бързо движещите се електрони, влизащи в химична реакция с различните материали, които се използват в тяхното създаване.

Изследователите описват метод, в който подобни молекули могат да се използват, за да изпращат отделните електрони в клетките на батериите по този органичен начин. Те за първи път откриват как да превърнат тази идея в реалност и да потърсят в съществуващите молекули решение на този проблем, като ги превърнат във напълно функционираща горивна клетка.

В момента те още провеждат тестове с тази технология, която един ден може да промени изцяло представата ни за батериите на мобилните устройства.

Според един от авторите на изследването, д-р Тайлър Шендрък (Tyler Shendruk), отглеждането на бактерии за съдаването на енергия ще реши енергийните предизвиквателства пред обществото днес и ще предостави на хората по-евтини, по-мобилни и по-ефективни устройства както за бита, така и за промишлеността.

Материалът е публикуван в Science Advances.