Бивш инженер на НАСА твърди, че е изобретил двигател, който не изисква гориво

Ваня Милева Последна промяна на 26 април 2024 в 00:00 19762 0

Концепция на художник за междузвезден кораб с уарп-двигател

Кредит MHoltsmeier on DeviantArt (CC BY 3.0 DEED)

Дори малко тяга без нужда от гориво ще бъде достатъчно, ако космическият кораб на Бюлер е на прав път. Концепция на художник за междузвезден кораб с уарп-двигател

Д-р Чарлз Бюлер, бивш инженер от НАСА и съосновател на Exodus Propulsion Technologies, твърди, че е постигнал пробив като двигателят на неговата компания, който работи без гориво, е произвел достатъчно тяга, за да противодейства на земната гравитация.

Твърдението му се противопоставя на известни закони на физиката. А електростатиката, която е основна област на експертиза на Бюлер, в крайна сметка се оказва, по думите на изобретателя, ключов компонент от откритието на някаква неясно определена от него нова сила.

Както съобщава The Debrief, Чарлз Бюлер (Charles Buhler), който е работил по редица големи програми, включително Международната космическа станция, космическия телескоп Хъбъл и космическата совалка, заявява, че откритието може да бъде голяма повратна точка в пилотираните мисии за изследване на космоса.

Твърденията на Бюлер са изключително амбициозни и вероятно ще бъдат подложени на внимателна критика от научната общност и не е ясно дали претенциите на неговия стартъп ще издържат на проверката.

"Най-важното съобщение, което трябва да се предаде на обществеността, е че е станало голямо откритие", заявява Бюлер пред The ​​Debrief. "Това откритие на нова сила е фундаментално, тъй като електрическите полета сами по себе си могат да генерират устойчива сила върху обект и да позволят транслация на центъра на масата на въпросния обект, без да изхвърлят маса."

"Има правила, които включват запазване на енергията, но ако се направи правилно, човек може да генерира сили, различни от всичко, което човечеството е правил преди", добавя Бюлер. "Тази сила ще използваме, за да задвижваме обекти през следващите 1000 години... докато не дойде нещо друго."

Изследователят представя своите открития на неотдавнашна конференция за алтернативна енергия за задвижване (APEC - Alternative Propulsion Energy Conference), на която идват както висококвалифицирани инженери от кариерата, така и любители. APEC е организация, някога наричана "най-ексклузивният (и странен) Антигравитационен клуб", съобщава Тhe Debrief.

Бюлер предупреждава, че по никакъв начин не е свързан с НАСА или правителството на САЩ. Всъщност неговият екип Exodus Propulsion Technologies е много впечатляващ. Според слайд от неговата презентация на APEC, "Екипът се състои от комбинация от инженери и учени от НАСА, Blue Origin, Air Force, ExxonMobil, както и успешни юристи и бизнесмени."

Устройството и тягата

По време на своята презентация за APEC Бюлер подчертава дългата верига от експерименти на своя екип.

Например от 2016 г. до края на 2020 г. най-добрите им устройства произвеждат малко повече от една стохилядна от земната гравитация. През следващите години това се увеличава експоненциално. Бюлер пояснява пред The ​​Debrief, че измерването на тягата на устройството им в процент от земната гравитация.

"Целта е да се доближим и надхвърлим единицата", обяснява Бюлер, "което означава, че устройството ще генерира достатъчно тяга, за да се откъсне от гравитацията на Земята, и това се определя като тяга, равна на 1 гравитация тяга."

Бюлер отбелязва, че обикновено са измервали силите в милинютони, но предпочитат да опишат тягата по отношение на земната гравитация, тъй като това е крайната им цел. Изобретателят обяснява, че макар величината да е малка, тя не е важна, тъй като "всичко над нулата би работило в космоса!"

През годините до революционното измерване на тягата Бюлер и неговият екип полагат големи грижи да елиминират методично всичко, което би могло да обясни малката, но измерима сила, която се наблюдава. Тази подробна и усърдна работа води до важен патент на екипа, който получават през 2020 г.

Бюлер разказва, че те също са започнали изграждането на направена по поръчка вакуумна камера, която ще им позволи да симулират средата на дълбокия космос. Ако нещо друго е причинявало силата, тази камера е готова да го идентифицира.

Според презентацията на APEC тази камера е завършена в края на 2020 г. Между януари и септември 2021 г. са тествани 146 отделни устройства, всяко от които привидно потвърждава наличието на измерима тяга. Екипът също така тества различни конфигурации, които елиминират старите конструкции, използващи асиметрични кондензатори, и вместо това използват модели с противоположни асиметрични плочи.

Този слайд от презентацията на д-р Бюлер в APEC показва специално изработената вакуумна камера, създадена, за да тества тяхното задвижващо устройство без гориво в симулирана космическа среда. Кредит: Exodus Propulsion Technologies, Buhler et al.

"Нашите материали са съставени от много видове покрития на носители на заряд, които трябва да бъдат поддържани върху диелектричен филм", обяснява Бюлер пред The ​​Debrief. "Нашата цел е да го направим възможно най-лек, но това понякога е трудно, тъй като филмите и техните покрития трябва да имат висока диелектрична якост на пробив."

След използването на тези нови дизайни, следващата серия от тестове даде още по-окуражаващи резултати. Екипът отново потвърждава тягата, но новият подход води до скок от порядък до една десет хилядна от гравитацията. Това все още не беше достатъчно, за да напуснат планетата, но е достатъчно, ако са на прав път.

Пробивът през 2023 г.: Тяга, колкото земната гравитация

Екипът започна да опитва по-нови и по-добри дизайни. Те продължават да измерват тягата, като същевременно изключват всяко конвенционално обяснение, което могат да измислят. Това е нещо, което никога не са измервали.

Тогава, през 2022 г., се случва нещо удивително. Екипът на Бюлер наблюдава значителни скокове в генерираната сила.

Бърз поглед към диаграма, която Бюлер представи на APEC, показва, че тестовете, извършени между началото на 2022 г. и ноември 2023 г., са довели до бързо изкачване, преминавайки границата от една хилядна, една стотна и дори една десета от земната гравитация чак до една пълна земна гравитация. Това означава, че техните настоящи устройства, за които Бюлер разказва пред The ​​Debrief, че "тежат някъде между 30-40 грама сами по себе си" без прикрепеното тестово оборудване, произвеждат достатъчно тяга, за да противодействат на пълната сила на земната гравитация.

Слайд от презентацията на д-р Бюлер за APEC подчертава само няколко от стотиците тестове на техния двигател, които неговият екип провежда между 2016 и 2023 г. Кредит: Exodus Propulsion Technologies, Buhler et al..

След десетилетия изследвания Бюлер заявява, че той и неговият екип са показали недвусмислено, че действа нова, фундаментална сила и че неговите устройства се възползват от тази сила, за да произвеждат тяга, без да излъчват маса или гориво.

"По същество открихме, че системи, които съдържат асиметрия в електростатичното налягане или някакъв вид електростатично дивергентно поле, могат да дадат на система с център на масата ненулев компонент на силата", обяснява Бюлер. "И така, това означава, че има някаква базова физика, която по същество може да приложи сила върху обект, ако тези две ограничения бъдат изпълнени."

С доза скептицизъм

Разбира се,твърденията на Бюлер трябва да се приемат с известна доза скептицизъм, като се има предвид противоречивата връзка на устройството с установените закони на физиката.

"Много е трудно да се съгласува от научна гледна точка, защото изглежда, че нарушава много закони на енергията", подчертава Бюлер пред съоснователя и модератор на APEC Тим Вентура, добавяйки, че се надява да направи "някои демонстрации в космоса".

Това напомня за други "двигатели без гориво", на които сме се натъквали, като силно противоречивия EmDrive на НАСА и "уарп двигателя" на стартъп компанията Applied Physics, като и двата изглеждаха, че нарушават законите на физиката.

Но нека да сме честни - ако по някакъв начин сработи някой двигател без гориво, би било много добре.

Източници:

Former NASA Engineer Says He's Invented a Thruster That Doesn't Require Propellant, Futurism

NASA Veteran’s Propellantless Propulsion Drive That Physics Says Shouldn’t Work Just Produced Enough Thrust to Overcome Earth’s Gravity, The ​​Debrief

Най-важното
Всички новини
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !