По време на публична изява в Станфордския университет в сряда, съучредителят на WhatsApp Брайън Актън посъветва студентите да изтрият Facebook, съобщава BuzzFeed News.
Като един от гост-лекторите на Computer Science 181, студентски клас, изучаващ социалното въздействие на технологичните компании и етичните отговорности, 47-годишният възпитаник на Станфорд, Брайън Актън (Brian Acton), разкритикува моделите на печалба, които водят технологични гиганти като Facebook и Google, и колко неефективни са те в модерирането на съдържанието на своите платформи.
„Честно казано модерираните отворени мрежи се борят те да решават какво е език на омразата и какво не е език на омразата. […] Google иска да определя кой е добър сайт и кой е лош уебсайт”, заяви Актън, цитиран от BuzzFeed News. „А ние им даваме властта. Това е лошата част. Ние купуваме техните продукти. Ние се абонираме за тези сайтове. Изтрийте Facebook, ясно ли е?
Изказването на Актън става дни след като Зукърбърг обяви на 6 март, че неговата компания ще премине към платформа, фокусирана върху неприкосновеността на личния живот.
Брайън Актън продаде WhatsApp на Facebook за 19 млрд. долара през октомври 2014 г. Той напусна компанията три години по-късно, след решението на Facebook да разреши реклами в WhatsApp.
Според Актън за технологичните компании печалбата идва от „все по-мощното нахлуване в поверителността на данните…” Той заяви, че желае да има начини да се контролира това.
На въпроса защо е продал компанията си на Facebook, Актън обясни, че той и Ян Кум (Jan Koum) "идеалистично" са смятали, че ще имат контрол над компанията. Той също така заяви, че е настоявал приходите на WhatsApp да идват от начисляването на потребителска такса, вместо традиционния модел на реклами. Всъщност, когато WhatsApp беше пуснат за първи път, услугата се разпространяваше безплатно през първата година, а през следващата година с такса от около 1 долар, а основателите бяха подчертали, че ще я запазят без никакви реклами. WhatsApp по-късно стана напълно безплатно.
"Бизнес моделът на WhatsApp бе: Ние ще ви дадем услуга за една година за един долар… Това не бе голямо печелене на пари, а ако имате милиард потребители… ще имате приходи от $ 1 милиард годишно. Това не искат Google и Facebook. Те искат много милиарди долари,” разказва Актън.
"Време е"
По-рано този месец, Marketplace съобщи, че милиони потребители на Facebook са напуснали платформата през 2018 година. Хората намират други начини да поддържат връзка: по време на голямото прекъсване на Facebook и Instagram миналата седмица три милиона души се присъединиха към приложението за кодирани съобщения Telegram.
Актън не за първи път публично агитира потребителите да се откажат и изтрият Facebook. Той написа в Tweeter „Време е. #deletefacebook” през март 2018 г., само няколко дни след като британският Channel 4 News публикува доклад за скандала с Cambridge Analytica за злоупотреба с лични данни.
It is time. #deletefacebook
— Brian Acton (@brianacton) March 20, 2018
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Последни коментари