През последните няколко години финландският телеком гигант Nokia се превърна в идеалния пример как една компания може от абсолютен лидер в сегмента на мобилните телефони да се окаже аутсайдер в него и дори да продаде своето подразделение за клетъчни апарати.
Затова и след сделката с Microsoft мнозина се запитаха какво можем да очакваме в бъдеще от Nokia. Дружеството разбира се запази добрите си позиции в сегмента на мрежовото и телеком оборудване, но голямата въпросителна си остана, дали отново ще навлезе успешно на пазара на потребителска електроника. На Световния мобилен конгрес в Барселона преди няколко месеца компанията представи Android – базиран таблет, който обаче не впечатли на фона на огромното разнообразие от такива устройства.
Не така обаче стои въпросът с втория потребителски продукт, анонсиран от Nokia тази година – камерата за виртуална реалност OZO, която беше представена преди броени часове в Лос Анжелис. Устройството е сферично и е покрито с множество обективи, позволяващи му да заснема 360 градусови клипове. Ако то ви прилича на миниатюрната хвърчаща сфера от Star Wars, с която Люк Скайуокър тренираше своите умения със светлинния меч, не сте единствени.
С новото си устройство Nokia на практика стъпва в един от „най-горещите“ технологични сегменти – виртуалната реалност, който се очаква да расте с бързи темпове през следващите години, благодарение на компании като Microsoft и Oculus, придобита неотдавна от Facebook. Те вече анонсираха впечатляващи крайни устройства за достъпване на такова съдържание, но при камерите все още няма изявен играч.
От финландската компания заявиха в прессъобщение, че OZO е само първото от цяла поредица нови решения в сферата на дигиталните медии. Очаква се камерата да бъде в продажба през последното тримесечие на 2015 година.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари