Едва ли има човек, който да не се е запитвал как ли би действал когато настъпи края на света. Действията на играчите от компютърна игра могат да хвърлят светлина върху това как един апокалипсис може да повлияе върху поведението на хората, съобщава New scientist.
Екип учени анализира как се държат играчи по време на бета тест на ArcheAge - онлайн ролева игра с голям брой играчи (massively multiplayer online role-playing game или MMORPG). Резултатите са публикувани в arXiv.org.
Играчите са били известени, че цялата информация на техния герой ще бъде изтрита в края на теста, който е продължил около 11 седмици. Това означава, че изследователите са можели да наблюдават промяната на действията на играчите с наближаването на виртуалния край на света.
ArcheAge, дело на южнокорейската XL Games, е подходяща за поведенчески анализ, тъй като е широко отворена sandbox игра. Това означава, че хората имат голяма свобода да изучават виртуалния свят. В ArcheAge играчите могат да строят къщи, да провеждат празненства, да се учат да търгуват, да харчат пари, да убиват хора и да напредват през рангове на сложни гилдии.
Учените са анализирали 270 милиона записа на действията на играчи, всички - анонимни. Отделно от неколцина играчи, които с приближаване на Апокалипсиса са ставали по-кръвожадни, учените са отрили, че повечето играчи не са били склонни към убийства или антисоциално поведение. Всъщност те дори ставали по-социално настроени.
"Те говорят повече, общуват повече", обяснява ученият Джереми Блекбърн (Jeremy Blackburn) от Тelefonica Research в Барселона. Като цяло играчите са изоставяли опитите си да получат предимство на своите характери или да приключат задачите. "Хората просто спират да се тревожат за бъдещето", обяснява Блекбърн.
Това има обяснение, допълва Дмитри Уилямс (Dmitri Williams) от Университета на Южна Калифорния в Лос Анджелис, който проучва ефектите от компютърните игри. "Има голяма разлика между това да се засади ябълково дърво когато знаеш, че ще умреш, защото твоите деца ще му се радват, и да се засади дърво когато светът отива към края си и няма да има дървета за никого", обяснява Уилямс.
Но изучаването на поведението във виртуални светове има редица ограничения, тъй като само някои от тях са подобни на действията в реалния живот. Наример, досегашни проучвания са открили сходства във виртуалната и действителната икономическа активност, но когато "виртуална зараза" е била пусната в World of Warcraft играчите умишлено се разтичали, заразявайки се един друг, което в реалния живот болните хора не правят.
Въпреки това виртуалният свят предлага едно голямо предимство за изследователите - няма истински Армагедон за проучване. Следващото изследване, за което Блебърн иска да използва ArcheAge, е да проучи поведението в областта на правосъдната система. Играта има сложна система от съдилища, наказания и затвори, които не са били изцяло включени в бета теста.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари