20 октомври 2018
  •  Говорят медиците

Астероид с размерите на автобус ще премине покрай Земята в петък (видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 01 март 2018 в 09:5421671
Тази графика на НАСА показва орбитата на астероида 2018 DV1. Астероидът ще прелети на 113 000 километра от Земята на 2 март 2018 г. NASA/JPL-Caltech

Малък астероид ще премине безопасно покрай Земята в петък, 2 март, а всеки има възможност да го види като малка светла точка в небето на живо, ни уверява Space.com.

Астероидът, наречен 2018 DV1, е с размерите на автобус и ще се приближи до 113 000 километра от Земята по време на най-близкия си подход, според учените от програмата на НАСА Asteroid Watch. Астероидът е с размер около 7 метра, посочва Програмата за проследяване на астероидите.

"Скоростта на астероида спрямо Земята ще бъде 6.6 км/сек", заяви астрономът Пенчо Маркишки от НАО "Рожен" за НаукаOFFNews.

Предаването за събитието на проекта Virtual Telescope Project, водено от астрофизика Джанлука Маси (Gianluca Masi) ще предостави безплатна уеб камера, която ще покаже изгледи на астероида, както се вижда от роботизирания 16-инчов телескоп в Обсерваторията Тенагра в Аризона. Можете да гледате предаването на живо на този адрес в петък от 12:30 часа EST (07:30 българско време).

Астероидът 2018 DV1 е забелязан за първи път в понеделник,26 февруари 2018 г., от астрономите, използващи телескоп на Обсерваторията на планината Лемън в Аризона, съобщава Minor Planet Center към Международния астрономически съюз в Кеймбридж, Масачузетс.

Автобус? Илън Мъск вече прекали.