На 3 юли 1886 Карл Бенц прави фурор в немския град Манхайм като излиза на улицата със странно триколесно превозно средство, изпускащо вонящи бензинови пари и пропътува близо 100 километра със шеметната скорост от 16 километра в час.
За да има някой приоритет като конструктор на автомобил трябва да е изпълнил тези четири условия:
- да предложи първи идеята си,
- юридически да оформи патента,
- да напишат вестниците за първата му разходка и
- колата му да е за пазара, а не за лична употреба.
Всичките четири условия са изпълнени от Карл Бенц. Той е проектирал самоходна кола с бензинов двигател и на 29 януари, 1886 получава патент за нея.
Третото условие Бенц изпълнява на днешната дата по случай рожденият ден на жена си през 1886 г., смайвайки гражданите на Манхайм. Заедно с Берта Бенц и двамата си синове Евгений и Ричард предприемат най-дългото пътешествие в автомобилната история, изминавайки 90 километра от Манхайм до Пфорцхайм.
Автомобилът е задвижван от едноцилиндров четиритактов бензинов двигател с мощност 0,75 к.с. Двигателят на Бенц е усъвършенстване на четиритактовия двигател, проектиран от германеца Николаус Ото, който е усъвършенствал дизайна си от двутактовия двигател на Етиен Леноар.
Каретата без коне има двигател с вътрешно запалване с водно охлаждане, три колела, тръбна рамка, кормилно управление и седалка за двама, подобна на бъги.
Превозното средство включва елементи, които биха характеризирали модерното превозно средство, включително електрическо запалване, диференциал, механични клапани, карбуратор, масло и грес за смазване и спирачна система.
Както често се случва, Бенц не беше единственият човек, работещ върху такъв дизайн, но той първи патентова работата си. Като такъв той патентова всички процеси, които правят двигателя с вътрешно горене приложим за използване в автомобил. През 1879 г. той получава първия си патент за двигател, а през 1886 г. получава патент за първия си автомобил.
Да постави бензиновия автомобил върху четири колела се сеща Готлиб Даймлер, но това се случва малко по-късно. През 1926 г., се сливат двете компании.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
12069
1
03.07 2018 в 23:22
Последни коментари