Американски физици събират средства за създаване на двигател, който да се захранва с антиматерия, съобщава Popular Science.
За целта физиците, сред които има и бивш сътрудник на лабораторията Фермилаб, използват сайта за колективно финансиране Kickstarter.
Джералд Джексън (Gerald Jackson) и Стивън Хал (Steven Howe) се надяват да използват за космически полети енергията, която възниква при взаимното унищожаване на атомите на материята и антиматерията. За полет до най-близката звезда в космоса конструкцията на Джексън има нужда от 17 грама антиводород, въпреки че този източник на енергия все още остава недостижим.
Друг проблем е, че ускорителите за елементарни частици засега произвеждат антиматерия в нищожни количества, а стойността на един грам е не по-малко от 100 милиарда долара.
Нерешени остават и въпросите за безопасността. При удар в стената на контейнера на един грам антиматерия, произлиза взрив равен по мощност на взрива на атомната бомба. Досега учените са успели да задържат антиматерията в "капан" за максимум хиляда секунди.
По замисъла на Джексън антиматерията трябва да предизвиква реакция на деление на ядрата: уранът да се разпада на две групи частици. Едната ще излита напред, удряйки се в космическо "платно" и задвижвайки го напред по подобие на вятъра. Другата частица ще излита в обратната посока, създавайки допълнителен източник на тяга.
Джексън и Хал са решили да използват Kickstarter, тъй като не са успели да убедят НАСА или големи инвеститори да финансират техния проект.
За начало те планират да съберат 200 хиляди долара за създаването на модел, който да помогне да се измери реалния обем тяга на двигателя. В случай на успех физиците отново ще потърсят финансиране от големия бизнес - за да получат 100 милиона долара да построяване на тестов образец на апарата.
Дори и по най-оптимистичните прогнози обаче космически полет с антиматерия ще се осъществи най-рано след 250 години.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
09.03 2016 в 00:56
08.03 2016 в 15:55
08.03 2016 в 12:06
Последни коментари