Безпилотният военен самолет на слънчева енергия наскоро счупи собствения си рекорд за продължителност на космическия полет, като сега прекара повече от 719 дни в орбита около Земята, съобщава ScienceAlert.
Boeing X-37B е орбитален космически кораб за многократна употреба. Дължината му е 8,8 метра, а размахът на крилата му е 4,6 метра. Размерите на апарата позволяват да бъде изпратен на орбита вътре в обтекателя на ракетата, а кацането на връщане да стане самостоятелно в самолетен режим на обикновена писта.олосу.
X-37B принадлежи на американските ВВС и това е петата му мисия, Orbital Test Vehicle 5 (OTV-5). Но това, което постига в своите мисии, остава класифицирана информация.
В понеделник самолетът счупи рекорда, поставен от предишната мисия OTV-4, при която остава във въздуха в продължение на 717 дни, 20 часа и 42 минути.
OTV-5 постави този рекорд в 10:43 UTC (13:43 българско време) на 26 август.
И така, какво прави там?
Все още никой няма сигурна информация. Макар ВВС на САЩ да не избягват изявления за самолета, те използват много общи думи.
Малкото известни неща са, че X-37B прилича на по-малка версия на старата космическа совалка на НАСА, а американските ВВС разполагат с поне два самолета на слънчева енергия, които са построени от Boeing.
Тази последна мисия бе стартирана на 7 септември 2017 г. от ракетата на SpaceX Falcon 9. Тя все още е активна и не е ясно кога ще кацне.
Според ВВС основните цели на X-37B са да се изследват технологиите за космическите кораби за многократна употреба за бъдещето на Америка в космоса и да провеждат експерименти, които могат да бъдат върнати на Земята.
Официалните лица не дават повече информация за спецификата на орбиталните си експерименти.
The #X37B #OTV4 is the newest and most advanced re-entry spacecraft. Find out more about today's landing here: https://t.co/GUGgOMQiYg pic.twitter.com/HfHHVnWhYc
— U.S. Air Force (@usairforce) May 7, 2017
Преди тази секретност доведе до спекулации, че военните може би тестват в космоса EM Drive - хипотетична задвижваща система без гориво, проучвана от НАСА и която Китай твърди, че вече тества.
Други спекулации предполагат, че ВВС може да използва X-37B за проучвания на оръжия или за орбитални наблюдения - въпреки че още през 2010 г. ВВС отрече програмата да има някакви "нападателни възможности".
Независимо каква е мисията на самолета, първоначално тя бе проектирана само за орбитален прозорец от 270 дни, така че фактът, че е успяла да удвои това време, е голям успех за самолетите на слънчева енергия.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари