16 декември 2019
  •  Говорят медиците

Акула в подводен вулкан (видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 11 юли 2015 в 18:1626450
Снимка: flickr.com/Eric Neitzel

Екип от изследователи от National Geographic спуснали камера в кратера на подводен вулкан в Южния Пасифик и с изненада установили, че вулканът е станал дом на различни живи същества.

Повечето от нас си представят вулканите като високи планини, бълваши лава. Но всъщност, според CNET, позовавайки се на проучване на университета в Орегон, 75% от вулканичните изригвания са подводни.

Екипът на National Geographic проучвал подводния вулкан в Тихи океан Кавачи. Той е в близост до Соломоновите острови на дълбочина от около 20 м. Спускайки камерата във вулкана, изследователите с изненада открили, че той има обитатели: скат, акула-чук и копринена акула. Около тях са плавали медузи.

Сега учените имат намерение да разберат защо високата температура и нивото на киселинност в Кавачи не са засегнали обитатели и какво се случва с тях, когато вулканът изригне.