25 август 2019
  •  Говорят медиците

Днес НАСА ще съобщи важна новина за търсенето на живот (видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 14 май 2018 в 00:2644950

НАСА се готви да ни съобщи важни новини за спътника на Юпитер Европа и това може да има някои важни последици за търсенето на живот.

В понеделник, 14 май в 13:00 ч. EDT (20:00 българско време), агенцията ще проведе брифинг ", за да обсъди последния анализ на луната на Юпитер Европа и нейния статут на едно от най-обещаващите места в Слънчевата система за търсене на живот", съобщава НАСА.

Ще може да гледате на живо от NASA TVFacebook LiveTwitch TVUstreamYouTubeTwitter / Periscope, както и на сайта на НАСА. А също и тук:

Можете да задавате въпроси по време на събитието чрез туитове с хаштаг #askNASA.

За какво става въпрос? Информацията в момента е тайна, така че не се знае много. Но може да сте сигурни, че не са открити извънземни - рано е.

Все пак Европа представлява голям интерес, защото през 2022 г. НАСА планира да изпрати мисия, за да я изучи по-подробно. Космическият апарат, наречен Europa Clipper, ще бъде доставен на широка орбита около Юпитер и ще премине покрай Европа многократно за 45 прелитания.

Смята се, че тази ледена луна има скрит океан дълбоко под повърхността, така че космическият кораб ще се опита да докаже, че океанът съществува и да изследва Европа. Мисията може да включва и кацане.

Още през 2016 г. на подобен брифинг НАСА съобщи, по дании от телескопа "Хъбъл" този океан вероятно изхвърля гейзери в космоса като луната на Сатурн Енцелад. Тези гейзери могат да осигурят начин да се вземат проби от океана, без да се прониква под леда.

"Европа отдавна е с висок приоритет за проучване, защото под ледената й кора лежи солен, течен воден океан", заяви НАСА.

"Космическият кораб Europa Clipper на НАСА, чиято цел е да бъде стартиран през 2022 г., ще бъде оборудван с необходимите инструменти, за да определи дали Европа притежава съставките, необходими за поддържането на живота, както го познаваме".

Така че да се настроим за поредното вълнуващо съобщение. Отново няма да ни съобщят за намирането на извънземен живот, но това ще да бъде стъпка в тази посока.