06 декември 2019
  •  Говорят медиците

Гените може да заложат склонност към пълнеене, но не пречат на отслабването

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 23 септември 2016 в 10:0052670
Снимка: www.womenshealthmag.com

Учени от Университета на Нюкасъл във Великобритания, под ръководството на Джон Масерс (John Mathers) установиха, че въпреки че наистина съществува генетична предразположеност към затлъстяване, тя не снижава ефективността на диетите и физическата активност като начини за намаляване на теглото, съобщава на сайта на университета.

Статията, обобщаваща резултатите от проучването, е публикувана в BMJ

Установено е, че за склонността към напълняване отговаря генът FTO. Проучванията показват, че носителите на този ген са средно с 3 кг по-тежки и 70 % по-често страдат от затлъстяване.

Учените от Университета на Нюкасъл са обобщили данни от 8 изследвания, включващи повече от 9500 души с този ген.

Резултатите показват, че диетата и физическите натоварвания, при тези хора са също ефективни, ако пожелаят да намалят теглото си. Освен това учените показват, че реакцията на организма на хората-носители на гена FTO на всяка процедура за загуба на тегло е еднаква за мъже и жени, млади и стари, хора от различни националности.

"Нашето проучване показа, че диетата и увеличената физическата активност могат да помогнат да се отървете от излишните килограми, независимо от вашите генетични характеристики," отбелязва Джон Масерс.

Но трябва да се подчертае, че изследването засяга само един ген, теоретично може да съществуват и други гени, които влияят на този процес.