Хипотеза: Слънцето е откраднало Деветата планета от друга звезда

Наука ОFFNews Последна промяна на 29 март 2016 в 12:04 15681 1

Международен екип от учени твърди, че така наречената планета X, предполагаемата деветата планета от Слънчевата система, в миналото е била екзопланета, която е Слънцето отнело от близка звезда.

Астрономи от Франция и Швеция представят тази хипотеза в списание Monthly Notices of the Royal Astronomical Society Letters и доклад ArXiv.org.

Сценарият, че планетата Х е "открадната" от Слънцето от друга звезда според учените трябва да отговаря на три условия.

Първото условие е при срещата планетата да е била на разстояние приблизително 150 *астрономически единици (AI) от Слънцето, за да се избегне влиянието на Пояса на Кайпер.

*Астрономическата единица представляваща средното аритметично на минималното и максималното разстояние на Земята до Слънцето и е приблизително 150 милиона километра.

Вторият задължителен фактор е екзопланетата да обикаля около другата звезда на голямо разстояние, най-малко 100 астрономически единици, т.е. на голямо разстояние. И последното условие е да се улови планетата Х на подходяща орбита, за да се възпроизведе приблизително сегашната конфигурация на телата на Слънчевата система.

Шестте най-далечни познати обекти в Слънчевата система с орбити изключително отвъд Нептун (във виолетово) мистериозно се подреждат в една посока. Също така, когато се гледа в три измерения, всички са наклонени почти идентично далече от равнината на Слънчевата система. Батигин и Браун показват, че е необходима една планета с 10 пъти масата на Земята на далечна ексцентрична орбита противопоставена спрямо другите шест обекта (в оранжево), за да се поддържа тази конфигурация. Диаграмата е създадена с помощта на WorldWide Telescope. Източник: Caltech / Hurt (IPAC

За да докажат реалността на тази хипотеза, астрономите използват компютърни симулации за N тела, с помощта на които показват, че трите условия могат да бъдат изпълнени.

В началото на тази година астрономи от Калифорнийския технологичен институт обявиха откриването на девета планета от Слънчевата система. Така наречената планета X, според тях е отвъд орбитата на Нептун и с помощта на съвременните телескопи е недостъпна за наблюдение.

Въпреки наличието на Деветата планета остава недоказано, учените смятат, че улавяне й от друга звезда е правдоподобно и дава обяснение за изчислената от калифорнийските астрономи необичайна орбита на предполагаемата планета.

29.03 2016 в 17:59

Брей, айдушко племе сме, при това в космически мащаб.